Τρίτη 30 Μαρτίου 2021


Αγαπητοί μαθητές, γονείς και φίλοι του 21ου , σας παρουσιάζουμε τη φετινή συμμετοχή των μαθητών του Σχολείου μας στο διαγωνισμό εκπαιδευτικής ρομποτικής του WRΟ HELLAS! Βοηθήστε την ομάδα του Σχολείου μας να προκριθεί στον τελικό από την επιτροπή αξιολόγησης και να ξαναπάρει την πρωτιά!

Για να δείτε τη συμμετοχή των παιδιών:

 

Αν σας αρέσει το συγκεκριμένο βίντεο, κάντε like μέσα στο youtube για να προσμετρηθεί η ψήφος σας!

ΟΜΑΔΑ: ΦΩΤΕΙΝΑ ΣΠΑΘΙΑ

Σχολείο: 21ο Δημοτικό Σχολείο Φορτέτσας Ηρακλείου Κρήτης 

Μαθητές: 

1. Γεωργόπουλος Θανάσης

2. Μαρκατάτος Γιώργος

3. Δασκαλάκης Γιώργος

4. Παπαδάκης Γιώργος

5. Χαραλαμπάκης Μιχαήλ

Εκπαιδευτικός: Τσουδή Γεωργία

ΙΣΤΟΡΙΑ

Ο Καραγκιόζης ως αρματολός βρίσκετε στα βουνά και επιθυμεί να γνωρίσει κάποιους από τους μεγάλους ήρωες της Ελληνικής Επανάστασης του 1821. Για να τους βρει πρέπει να περάσει ανάμεσα από του Οθωμανούς χωρίς να τον καταλάβουν. Όταν τα καταφέρει και μπει στη σπηλιά θα συναντήσει πέντε μεγάλους ήρωες, τον Αθανάσιο Διάκο, τον Αντώνη Κατσαντώνη, τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη, τον Οδυσσέα Ανδρούτσο και τον Γεώργιο Καραϊσκάκη. Εκεί πατώντας πάνω στον κάθε ήρωα, μας συστήνεται. Ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης αφού μας συστηθεί θα μας δείξει την σημαντική μάχη που έδωσε στα Δερβενάκια, ο Ανδρούτσος τη μάχη που έδωσε στο Χάνι της Γραβιάς και ο Καραϊσκάκης τη σκηνή που ύψωσε τη σημαία της Ελληνικής Επανάστασης στη Τζουμέρκα. 

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΡΓΟΥ: https://scratch.mit.edu/projects/4840...

ΟΔΗΓΙΕΣ Για να ξεκινήσεις πάτησε τη σημαία κι έπειτα το κουμπί “Ξεκίνα”. Οδήγησε τον Καραγκιόζη με τα βελάκια από το πληκτρολόγιο

( ← , ↑ , → , ↓ ) Φτάσε στην πύλη της σπηλιάς, που κρύβεται κι εμφανίζεται αρκετές φορές, αποφεύγοντας τους Οθωμανούς. Όταν καταφέρεις να μπεις στη σπηλιά κάνε κλικ με το ποντίκι πάνω στους ήρωες για να τους γνωρίσεις καλύτερα. Για να ξεκινήσεις από την αρχή πάτα τη σημαία. Καλή διασκέδαση!

Επισημάνουμε ότι ο διαγωνισμός είναι διαδικτυακός και ο νικητής θα αναδειχθεί από το κοινό με βάση τα likes στο βίντεο τους στο YouTube οπότε στηρίξτε τους μαθητές μας!


  • Ο WRO HELLAS αποτελεί τον επίσημο φορέα διοργάνωσης της Ολυμπιάδας Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO για την Ελλάδα, μέσα από την οποία αναδεικνύονται κάθε χρόνο οι ομάδες που εκπροσωπούν την χώρα μας στον Παγκόσμιο τελικό της World Robotic Olympiad.



 

Σάββατο 20 Μαρτίου 2021


21ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

 

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

 

Ανακοινώνεται ότι οι εγγραφές μαθητών για την Α΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου παρατείνονται μέχρι τις 31/3/2021. Η διαδικασία έχει αναρτηθεί στο blog του Σχολείου.


  • Δείτε παρακάτω την ανάρτηση 4 Μαρτίου.

 

Κυριακή 14 Μαρτίου 2021


Ο Διευθυντής, το Εκπαιδευτικό και το Βοηθητικό Προσωπικό του Σχολείου σας εύχονται

Καλή Καθαρή Δευτέρα

Καλή Σαρακοστή 

και Καλά Κούλουμα

με υγεία και χαρούμενες στιγμές!







 

Πέμπτη 4 Μαρτίου 2021

21ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

email: mail@21dim-irakl.ira.sch.gr

ANAKOINΩΣΗ ΓΙΑ ΕΓΓΡΑΦΕΣ

ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ

Φέτος εγγράφονται στην Α΄ τάξη τα παιδιά που γεννήθηκαν το έτος 2015.

Οι εγγραφές για το σχολικό έτος 2021-22 γίνονται από 1 - 20 Mαρτίου 2021 με τα εξής δικαιολογητικά:

1) Αίτηση εγγραφής που συμπληρώνεται από τον γονέα.

2) Επίδειξη Βιβλιαρίου Υγείας για τους εμβολιασμούς.

3) Επίδειξη αποδεικτικού διεύθυνσης κατοικίας (έντυπο Ε1 φορολογικής δήλωσης (1η σελίδα) ή λογαριασμός ΔΕΗ ή τηλεφώνου). Οι γονείς των οποίων η κατοικία δεν βρίσκεται στα όρια ευθύνης του Σχολείου αλλά για διάφορους λόγους επιθυμούν να εγγράψουν τα παιδιά τους στο Σχολείο μας θα πρέπει πρώτα να επικοινωνούν με εμάς, τηλεφωνικά, για συνεννόηση.

4) Βεβαίωση φοίτησης Νηπιαγωγείου (δίνεται από το Νηπιαγωγείο)

5) Στην περίπτωση μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες οι γονείς/κηδεμόνες συνυποβάλλουν γνωμάτευση από Κ.Ε.Δ.Δ.Υ – KEΣΥ ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη δημόσια αρμόδια υπηρεσία.

Επισυνάπτεται παρακάτω η αίτηση που θα συμπληρώνεται πλήρως και ευκρινώς, θα υπογράφουν και οι δύο γονείς (εκτός αν πρόκειται για μονογονεϊκή οικογένεια) και θα επισυνάπτεται μαζί με τη Βεβαίωση Νηπιαγωγείου και το αποδεικτικό κατοικίας. Στο θέμα θα γράφεται «ΕΓΓΡΑΦΗ Α΄ ΤΑΞΗΣ». Η επίδειξη βιβλιαρίου Υγείας και τυχόν υποβολή γνωματεύσεων θα γίνει μετά το άνοιγμα των Σχολείων.

Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνείτε με το παραπάνω email.

Για να μεταβείτε στην αίτηση εγγραφής παρακαλώ πατήστε εδώ 



 

Τετάρτη 3 Μαρτίου 2021


21ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Αγαπητοί γονείς, αγαπητοί μαθητές και μαθήτριες

Ανακοινώθηκε απόψε από την Κυβέρνηση η αναστολή λειτουργίας των Σχολείων για τρίτη φορά λόγω της έξαρσης του κορωνοϊού, μέχρι 12/3/2021. Επομένως από αύριο, ώρα 14.10, αρχίζει τηλεκπαίδευση, σύμφωνα με το πρόγραμμα που θα λάβετε από τους Εκπαιδευτικούς των Τμημάτων και το οποίο ήδη σας είναι γνωστό και έχετε εφαρμόσει.

Όσες οικογένειες έχουν άμεση και απόλυτη ανάγκη για μέσα να το δηλώσουν στους Εκπαιδευτικούς των Τμημάτων για να προσπαθήσουμε να τους εξυπηρετήσουμε, κατά το δυνατόν.

Παρακαλούμε να βοηθήσετε τα παιδιά σας και να συνδράμετε στο έργο των Εκπαιδευτικών μας και σ’ αυτήν τη νέα, δύσκολη συγκυρία. Πιστεύουμε ότι η μέχρι τώρα αποκτηθείσα εμπειρία θα είναι το καλύτερο εργαλείο για να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε όλοι, Γονείς, Μαθητές και Σχολείο στην ευόδωση της συλλογικής προσπάθειας.

Για κάθε παραπέρα ενημέρωση απευθύνεστε στους Εκπαιδευτικούς των Τμημάτων. Για διοικητικά θέματα απευθύνεστε στο Σχολείο με email, αναγράφοντας το αίτημά σας, το ονοματεπώνυμο και το τηλέφωνό σας.

Σχετικά με τις εγγραφές Α΄ τάξης θα ακολουθήσει νέα ανακοίνωση.

Από το Σχολείο


 

Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2021


21ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

ΠΡΟΣΟΧΗ!!! ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Ανακοινώνεται ότι με απόφαση του Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Ηρακλείου Νικολάου Συριγωνάκη αναστέλλεται η λειτουργία των Δημοτικών Σχολείων για την Τρίτη 16 και Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2021 λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών. Τα μαθήματα θα γίνουν με τηλεκπαίδευση σύμφωνα με το πρόγραμμα που εφαρμόστηκε όταν τα σχολεία ήταν κλειστά (Νοέμβριος- Δεκέμβριος). Το πρόγραμμα θα κοινοποιηθεί στα emails των γονέων από τους εκπαιδευτικούς των Τμημάτων.

Παρακαλούμε τους γονείς να βρίσκονται σε ετοιμότητα και να διαδώσουν την ανακοίνωση αυτή με κάθε διαθέσιμο μέσο.

Από το Σχολείο

 



 

Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2021



ΠΑΡΑΙΝΕΣΕΙΣ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ  ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥΣ

 

Του Δ/ντή του Σχολείου Δρ Εμμανουήλ Σουργιαδάκη

 

Η μνήμη των Τριών Ιεραρχών, του Μεγάλου Βασιλείου, του Γρηγορίου του Θεολόγου και του Ιωάννη του Χρυσοστόμου, λόγω των υγειονομικών συνθηκών, δεν μας σύναξε φέτος, όπως κάθε χρόνο, σε λαμπρή πανήγυρη στην εκκλησία για να βρεθούμε και πάλι πιο κοντά στους θεοκήρυκες δασκάλους, τα μεγαλύτερα ίσως φανερώματα του χριστιανικού και ελληνικού πνεύματος.

Οι Τρεις Ιεράρχες, ο Μέγας Βασίλειος, ο Θεολόγος Γρηγόριος και ο Χρυσόστομος Ιωάννης,  πέραν από τα υψηλά αρχιερατικά καθήκοντα και τις θεολογικές τους αναζητήσεις στάθηκαν κοντά στον άνθρωπο με όλες τους τις δυνάμεις, ψυχικές και σωματικές.

Η μεγάλη αγάπη και το ενδιαφέρον τους για τη νεότητα συνοψίζεται στο λόγο του ιερού Χρυσοστόμου: «Τί γαρ παίδων γλυκύτερον;», δηλ. ποιο πλάσμα είναι γλυκύτερο από τα παιδιά;

Mέγα ζητούμενο κάθε εποχής είναι το θέμα της αγωγής και της μόρφωσης των ανθρώπων που ξεκινά με μεθοδικό τρόπο από τη νηπιακή ηλικία.  Όλοι νομίζω το κατανοούμε, πρώτος παιδαγωγός είναι ο γονέας, που έχει στη διάθεσή του μια άγραφη νηπιακή ψυχή. Σ’ αυτήν καλείται να εγγράψει και να τη στολίσει με ότι ωραιότερο και ωφελιμότερο υπάρχει στη ζωή, ώστε να γίνει ο νέος άνθρωπος ον με κρίση, επομένως επιλεκτικό.  Η αγωγή κατά το Μέγα Βασίλειο διαβαθμίζεται σύμφωνα με τον ηλικιακό δείκτη των τριών επτάδων ετών, του νηπίου (έως 7 ετών), του παιδιού (έως 14 ετών) και του εφήβου (έως 21 ετών).

Ο Γρηγόριος διατρανώνει πως όλοι όσοι έχουν την κοινή λογική παραδέχονται ότι η παίδευση  - προσέξτε η παιδεία, όχι η εκπαίδευση – είναι το μείζον αγαθόν. Κατά τους τρεις Ιεράρχες το πρώτο στοιχείο, το οποίο τονίζεται είναι ότι η αγωγή των νέων δεν είναι ευχερές και αμελητέο έργο, όπως από επιπολαιότητα, εμπάθεια ή και άγνοια το θεωρούν πολλοί, αλλά, κατά τον έγκυρο λόγο του πάλι, είναι «τέχνη τεχνών και επιστήμη επιστημών». Και αυτό διότι ο παιδαγωγός, ο λειτουργός του μείζονος αγαθού, χειραγωγεί ανθρώπους δισυπόστατους, με ψυχή και σώμα, και μάλιστα νέους,  που δεν είναι ούτε ζώα άλογα ούτε άψυχα αντικείμενα ή μηχανές. Και άνθρωπος κατά τον ιερό Χρυσόστομο είναι «των ορωμένων απάντων τιμιώτερον» δηλ. είναι απ’ όλα όσα βλέπουμε πολυτιμότερος, ενώ κατά το Μέγα Βασίλειο είναι «μόνον των ζώων θεόπλαστον», το τελειότερο από όλα τα ζωντανά πλάσματα.

Η αγωγή είναι πιο εύκολη κατά τη μικρή ηλικία, τότε που η ψυχή του παιδιού είναι, όπως αναφέρει ο Μέγας Βασίλειος εύπλαστη, απαλή και μαλακή σαν το κερί. Η επαγρύπνηση των γονέων λοιπόν είναι απαραίτητη για να γίνει η αρχή μιας σωστής αγωγής. Για κάθε τι καλό πρέπει πρώτα να μπουν οι βάσεις, τα γερά θεμέλια. Ο Χρυσόστομος θεωρεί  ότι το σπουδαιότερο πράγμα στην αγωγή είναι «το θεμέλιον θέσθαι και την κρηπίδα, δηλ. τη βάση, υποβαλείν».

Το γονεϊκό ενδιαφέρον πρέπει να παραμένει εναργές και ακλόνητο και στη μετέπειτα ηλικία, τη νεανική.  Ο Μέγας Βασίλειος επισημαίνει με κατανόηση το «κούφον» δηλαδή το ευμετάβολο της νεότητας τονίζοντας ότι «σύντροφα τη νεότητι τα πάθη» δηλαδή δεν γίνεται νεότητα χωρίς αδυναμίες, χωρίς επιπολαιότητα. Και από τους τρεις Δασκάλους καθορίζεται το πλαίσιο του ελέγχου για τις νεανικές πράξεις και προβάλλεται το ότι ο έλεγχος δεν πρέπει να γίνεται με θυμό και οργή, ιδιαίτερα στη χριστιανική κοινωνία, με την παρατήρηση ότι ο έλεγχος με θυμό όχι μόνο δεν ελευθερώνει το νέο από το σφάλμα του, αλλά παρασύρει σε σφάλματα και τον ελέγχοντα.

 Απαράδεκτη θεωρούν τη χρήση ύβρεων, της λεκτικής βίας όπως λέγεται, κατά την άσκηση της ευρύτερης παιδαγωγίας. Ο Χρυσόστομος είναι καταλυτικός: Με την ύβρη «διπλή γίνεται η πυρά». Κι ο Γρηγόριος συμφωνεί πως  η καταλληλότερη οδός για παιδαγωγία είναι η πειθώ: «Μη βία κατάρξειν αλλά πειθοί προσάξεσθαι» δηλαδή κάθε τι που αρχίζει με τη βία δεν τελειώνει καλά˙ με την πειθώ μπαίνουν τα πράγματα σε καλό δρόμο.

Η ολιγωρία και η αμέλεια των γονέων αλλά και όσων εμπλέκονται στην αγωγή της νεότητας στην άμεση αντιμετώπιση και ορθή εκτίμηση των σφαλμάτων που έχουν διαπραχθεί καταδικάζεται απερίφραστα. Οι αμελούντες και ολιγωρούντες θα αποδώσουν λόγο στο Θεό και στους ανθρώπους. Ο Χρυσόστομος τονίζει χαρακτηριστικά με αυστηρότητα: «Οι γαρ των παίδων αμελούντες, διά ταύτην την αμαρτίαν την εσχάτην υποστήσονται δίκην» και προσθέτει ότι κάθε κακό στην κοινωνία, ακόμα σε ολόκληρο τον κόσμο, μπορεί να προέλθει από την αμέλεια, την έλλειψη ουσιαστικού ενδιαφέροντος για την αγωγή και την πρόοδο των παιδιών: «Τoύτο  εστι,  ό την οικουμένην ανατρέπει πάσαν, ότι των οικείων αμελούμεν παίδων» δηλαδή «το γεγονός ότι δείχνουμε αμέλεια στην αγωγή των παιδιών μας μπορεί να ανατρέψει όλη την οικουμένη».

Δύσκολες, κάποτε τραγικές καταστάσεις απορρέουν από την έλλειψη ενδιαφέροντος των γονέων για τη νεότητα. Καταστάσεις που φτάνουν ακόμα και στις αίθουσες των δικαστηρίων. Ο Χρυσόστομος, που ζούσε τον παλμό της κοινωνίας γράφει: «Και μετά τη συμφορά γίνεται η ντροπή μεγαλύτερη όταν όλοι δείχνουν με το δάχτυλο τον πατέρα»˙ κι ας λέμε σήμερα ότι «δεν μας νοιάζει τι θα πει ο κόσμος». Έτσι καταδικάζει, μ’ αυτήν την ελεγκτική παρατήρηση του, τους γονείς, καθώς τους υπενθυμίζει ότι γονέας δε γίνεται και δε θεωρείται κάποιος μόνο με το ότι γέννησε το παιδί, αλλά και με το να το αγαπά και να το φροντίζει μετά τη γέννησή και μέχρι την ενηλικίωσή του.  

Οι σοφοί Ιεράρχες προβάλλουν έντονα  το παράδειγμα γονέα ή παιδαγωγού και τη στάση και  θέση του έναντι όσων διδάσκει. Όλοι παραδεχόμαστε ότι σε κάθε κοινωνικό χώρο και σε κάθε πτυχή της ανθρώπινης δραστηριότητας δεν διδάσκει τόσο ο λόγος, όσο το έργο, η πράξη, κάτι που θεωρείται θεμελιώδες και στην ευαγγελική διδασκαλία με τη ρήση του Ιησού ότι αυτός που διδάσκει πρέπει και να εφαρμόζει απαρέγκλιτα αυτά που διδάσκει. Ο γονέας και ο παιδαγωγός κατά τον άγιο Γρηγόριο πρέπει να «καθαρθεί πρώτον, είτα καθάραι, σοφισθήναι και ούτω σοφίσαι, γενέσθαι φως κα φωτίσαι, εγγίσαι Θεώ και προσαγαγείν άλλους, αγιασθήναι  και ούτω αγιάσαι, χειραγωγήσαι μετά χειρών, συμβουλεύσαι μετά συνέσεως».   

Οι Τρεις Ιεράρχες, των οποίων τις γλυκιές μορφές βλέπουμε στην καταστολισμένη με τα λουλούδια εικόνα τους που κοσμεί το Σχολείο μας, έχουν πάντα πολλά να πουν σε κάθε άνθρωπο που αναζητά την αλήθεια για την ύπαρξή του, πραγματική του  θέση και στάση μέσα στην κοινωνία και τον κόσμο, για τις σχέσεις του με τους συνανθρώπους του, για τις πραγματικές του δυνατότητες μέσα στο σύμπαν, για την υγεία της ψυχής και του σώματός του, για την πνευματική του καλλιέργεια.

 Όλο τους το έργο είναι διαποτισμένο από έργα και λόγους βαθιάς αγάπης για τον Θεό και τους ανθρώπους κάθε τάξης, θέσης και εποχής τους οποίους δροσίζει πάντα όπως η βραδινή δροσιά ανακουφίζει από τον ημερήσιο καύσωνα.

Αρκεί και οι άνθρωποι να έχουμε μάτια για να τους δούμε, αυτιά για να  τους ακούσουμε και καθαρή και ζεστή καρδιά, όχι παγωμένη και σκληρή, για να τους αισθανθούμε,  καθαρή σκέψη για να τους καταλάβουμε.

 

30 Ιανουαρίου 2021


 

Παρασκευή 8 Ιανουαρίου 2021



21o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ HΡΑΚΛΕΙΟΥ

             Τηλ. 2810360531                                                                                                    8/1/2021

Aγαπητοί γονείς,

 Στις 11 Ιανουαρίου 2021 επανερχόμαστε στο Σχολείο μετά από δύο περίπου μήνες: την αναστολή λειτουργίας, την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση και τις χριστουγεννιάτικες διακοπές. Mε χαρά περιμένουμε να υποδεχτούμε ξανά τους μαθητές μας.

      To Σχολείο έχει φροντίσει  να δεχτεί μαθητές με όρους υγιεινής και ασφάλειας, σύμφωνα με τους κανόνες του ΕΟΔΥ για τα σχολεία και με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας. Με βάση τις ανακοινώσεις της Υπουργού Παιδείας και την εγκύκλιο με τις οδηγίες που λάβαμε επισημαίνουμε και υπενθυμίζουμε ότι θα ισχύουν τα παρακάτω:

·        Οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές, το προσωπικό του σχολείου, καθώς και οι επισκέπτες της  σχολικής  μονάδας υποχρεούνται να φέρουν προστατευτική  μάσκα σε όλους τους χώρους του σχολείου.

·        Θα πρέπει να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός.

·   Θα γίνεται συχνός καθαρισμός των χεριών με χρήση νερού και σαπουνιού ή με αλκοολούχο αντισηπτικό διάλυμα.

·        Θα πραγματοποιείται καθαρισμός αιθουσών, επιφανειών και εξοπλισμού μετά από κάθε χρήση και εξασφάλιση επαρκούς φυσικού αερισμού των αιθουσών.

·       Θα υπάρχουν αλκοολούχα αντισηπτικά διαλύματα στις αίθουσες όλης της σχολικής μονάδας.

·     Οι γονείς έχουν υποχρέωση να μελετήσουν προσεκτικά τις οδηγίες του ΕΟΔΥ για τα Δημοτικά Σχολεία, να τις συζητήσουν με τα παιδιά τους και να εφαρμόσουν κατά γράμμα τα προβλεπόμενα.

·  Οι γονείς θα πρέπει να ελέγχουν την υγεία των παιδιών τους (θερμομέτρηση κ.τ.λ.) και να μην τα στέλνουν στο Σχολείο όταν έχουν συμπτώματα ασθένειας.

Υπάρχει η δυνατότητα απουσίας μαθητή/τριας, με ιατρική γνωμάτευση όταν νοσεί από κορωνοϊό COVID-19 ο ίδιος ο μαθητής ή κάποιος που κατοικεί στο σπίτι του ή αν ο μαθητής ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, όπως έχει οριστεί από τον ΕΟΔΥ. Οι ομάδες μαθητών αυξημένου κινδύνου είναι οι ακόλουθες:

·  Μαθητές που λαμβάνουν χημειοθεραπεία για κακοήθεια ή μετά από ομόλογη μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων, εάν έχουν παρέλθει λιγότερο από έξι (6) μήνες από την ολοκλήρωσή της.

·     Μαθητές μετά από αλλογενή μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων, εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από δώδεκα (12) μήνες.

·   Μαθητές μετά από μεταμόσχευση συμπαγούς οργάνου, εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από εικοσιτέσσερις (24) μήνες.

·        Μαθητές με δρεπανοκυτταρική αναιμία. 

·      Μαθητές με σοβαρή συγγενή ή επίκτητη ανοσοανεπάρκεια (HIV και CD4 20mg/μέρα). 

·        Μαθητές με σοβαρή χρόνια νεφρική νόσο ή νεφρική ανεπάρκεια. 

·   Μαθητές με αιμοδυναμικά σημαντική συγγενή καρδιοπάθεια ή γνωστή μυοκαρδιοπάθεια.

·   Μαθητές με χρόνια, σοβαρή πνευμονοπάθεια, όπως κυστική ίνωση με αναπνευστική ανεπάρκεια ή μαθητές με σοβαρό και μη ελεγχόμενο άσθμα, σύμφωνα με τη γνωμάτευση εξειδικευμένου κέντρου.

·        Μαθητές με σύνθετα μεταβολικά ή νευρολογικά προβλήματα.


·     Τη Δευτέρα, 11/1/2020 οι μαθητές θα προσέλθουν κανονικά στο Σχολείο  ως συνήθως φορώντας προστατευτική μάσκα (υφασμάτινη). Μπαίνοντας στο προαύλιο θα συναντήσουν τους Δασκάλους τους και θα πάνε σε καθορισμένο για το κάθε τμήμα χώρο. Κανένας μαθητής δεν θα εισέρχεται στο Σχολείο χωρίς μάσκα.

·        Τα Ολοήμερα Τμήματα θα λειτουργήσουν κανονικά.

·        Κανένας γονέας δεν θα εισέρχεται στο προαύλιο για κανέναν λόγο.

·      Παρακαλούμε οι γονείς να μην συνωστίζονται στα σημεία εξόδου και να φροντίζουν να διευκολύνουν την αποχώρηση των παιδιών, τηρώντας και οι ίδιοι τα απαραίτητα μέτρα προστασίας.

·    Οι μαθητές θα πρέπει να έχουν μαζί τους την σχολική τους τσάντα δεύτερη μάσκα και δύο σακουλάκια για μάσκα.

·    Το Κυλικείο του Σχολείου θα λειτουργεί κανονικά, σύμφωνα με όλα τα προβλεπόμενα μέτρα.

·  Για οποιοδήποτε θέμα, μπορείτε να επικοινωνείτε με τη διεύθυνση του Σχολείου τηλεφωνικά (2810232577 ή 2810360531 ή μέσω e-mail (mail@21dim-irakl.ira.sch.gr), καθώς η είσοδος των γονέων στο Σχολείο δεν θα επιτρέπεται, εκτός εξαιρετικών περιπτώσεων, για την ασφάλεια όλων μας.  

·    Για κάθε ενδεχόμενο και δεδομένων των μέχρι σήμερα συνθηκών και της κατάστασης του Σχολείου να είστε σε ετοιμότητα και να ενημερώνεστε από τον ιστότοπο (blog).

 

 

Από το Σχολείο

 

 

 

 

 

 


 

Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου 2020


ΘΕΜΑ:

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΝΕΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΚΥΚΛΟΥ ΤΟΥ ΠΕ.Κ.Ε.Σ. ΚΡΗΤΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

 

Το ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κρήτης στο πλαίσιο της διαρκούς επιστημονικής και παιδαγωγικής υποστήριξής του σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές όλων των βαθμίδων τις έκτακτες αυτές συνθήκες της υγειονομικής κρίσης που βιώνουμε, μετά το σχεδιασμό του πρώτου κύκλου επιμορφωτικών σεμιναρίων για την ΕξΑΕ, ο οποίος συνεχίζει να υλοποιείται, διοργανώνει και Νέο επιμορφωτικό κύκλο ενημέρωσης και ενδυνάμωσης για γονείς και εκπαιδευτικούς με τη μορφή διαδικτυακών, απογευματινών, προαιρετικών σεμιναρίων.

Σκοπός των διαδικτυακών αυτών σεμιναρίων, είναι η ενημέρωση, η συμβουλευτική υποστήριξη και ενδυνάμωση των γονέων και εκπαιδευτικών, σε θέματα που σχετίζονται με την αναστολή λειτουργίας των σχολείων, λόγω της πανδημίας, τη χρήση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, την ψυχολογική υποστήριξη των μαθητών/τριών λόγω της απώλειας της δια ζώσης επικοινωνίας, την υγεία και ευεξία τους σε περίοδο καραντίνας, την ανάπτυξη και συμπεριφορά των παιδιών το διάστημα εγκλεισμού, τις σχέσεις στην οικογένεια, την επικοινωνία με το σχολείο κ.ά..

Το περιεχόμενο των επιμορφωτικών συναντήσεων περιλαμβάνει θέματα που αφορούν στις κάτωθι ενότητες:

1η Ενότητα: Ενδυνάμωση και υποστήριξη στα ζητήματα της εξ’ αποστάσεως (π.χ. όρια στη χρήση και έκθεση σε οθόνες, τρόποι ξεκούρασης των μαθητών, Διαδίκτυο κι Εκπαίδευση, Δημιουργικοί τρόποι αξιοποίησης του διαδικτύου, Διαδικτυακή εξάρτηση, Κοινωνικά Δίκτυα - Έξυπνες Συσκευές και Εφηβεία, Εκφοβισμός στο διαδικτυακό περιβάλλον, κ.τ.λ.).

2η ενότητα: Ζητήματα διαχείρισης άγχους και στρες, ψυχικής ανθεκτικότητας, ψυχοκοινωνικής εξέλιξης και ανάπτυξης των παιδιών, διαπροσωπικών σχέσεων (π.χ. Διαχείριση άγχους, διαχείριση της ασθένειας/ απώλειας, κρίση σχέσεων, Βία και επιθετική συμπεριφορά, κατάθλιψη, δεξιότητες ζωής, κοινωνική - συναισθηματική μάθηση κ.τ.λ.).

3η Ενότητα: Ζητήματα που αφορούν τη διατροφή και ευεξία του παιδιού και της οικογένειας τον καιρό της πανδημίας (Διατροφικές ανάγκες & ιδιαιτερότητες, Προβλήματα βάρους - Παχυσαρκία, Υποσιτισμός, Διατροφικές Διαταραχές, Αθλητισμός, η σημασία της φυσικής κατάστασης στην ψυχοσωματική ανάπτυξη, κ.τ.λ.).

4η Ενότητα: Υποστήριξη παιδιών με Ε.Ε.Α στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Τρόποι και ιδέες υποστήριξης τον καιρό της πανδημίας.

Οι συναντήσεις υλοποιούνται σύμφωνα με το πρόγραμμα που βρίσκεται αναρτημένο στην ιστοσελίδα του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κρήτης και είναι προσβάσιμο στον ακόλουθο σύνδεσμο:

https://pekes.pdekritis.gr/parentsexae/

ώστε να δίνεται η δυνατότητα σε όλους/ες να επιλέγουν το θέμα και το χρόνο συμμετοχής τους, ανάλογα με τις ανάγκες που έχουν.

Οι επιμορφωτές/τριες είναι καταρτισμένοι επιστήμονες από το χώρο της ψυχικής υγείας (σχολικοί ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, παιδοψυχίατροι) διαφόρων δομών με τις οποίες συνεργαζόμαστε (Κ.Ε.Σ.Υ., Ε.Δ.Ε.Α.Υ κ.ά.), αλλά και επιστήμονες από τον ακαδημαϊκό χώρο.

Το πρόγραμμα των σεμιναρίων ξεκίνησε την προηγούμενη εβδομάδα με δύο δράσεις και συνεχίζεται ως εξής: 

Τετάρτη 9 & 16 Δεκεμβρίου 2020, 18:00 Εκπαίδευση γονέων στη διαχείριση της πλατφόρμας WEBEX από το Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου κ. Γιώργο Πανσεληνά.

Σάββατο 12 Δεκεμβρίου 2020 στις 17:30 με θέμα «Η αναπτυξιακή περίοδος της εφηβείας: προκλήσεις και ευκαιρίες».

Εισηγήτρια: Αικατερίνη Μπιτζαράκη- Παιδοψυχίατρος, Διευθύντρια Ε.Σ.Υ. -Κοινοτικό Κέντρο Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων Ηρακλείου-Βενιζέλειο Νοσοκομείο

Το ιστοσεμινάριο αναφέρεται στην κρίσιμη περίοδο της εφηβείας, στις προκλήσεις, αλλά και στις ευκαιρίες που προσφέρει, σε γονείς και εκπαιδευτικούς.

Η εκδήλωση θα προβάλλεται μέσω του καναλιού του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κρήτης στο YouTube, στη διεύθυνση https://youtu.be/TX1IvitOpt4 σε ζωντανή μετάδοση (live-streaming) και οι συμμετέχοντες θα έχουν την δυνατότητα υποβολής γραπτών ερωτημάτων στο chat.

Το νέο επιμορφωτικό πρόγραμμα του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κρήτης θα διαρκέσει έως τα τέλη της σχολικής χρονιάς, με τη δυνατότητα επικαιροποίησης της θεματολογίας, ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες και τα δεδομένα και προκύπτουν κάθε φορά. Συνεπώς, το ημερολόγιο δράσεων που είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κρήτης (https://pekes.pdekritis.gr/parentsexae/), θα ενημερώνεται τακτικά.

Υπενθυμίζεται ότι τα σεμινάρια είναι προαιρετικά και αφορούν γονείς και εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, όλης της Κρήτης. Συνεπώς, δεν μπορούν να ληφθούν υπόψη όλες οι τοπικές ιδιαιτερότητες π.χ. τοπικές αργίες.

Παρακαλούνται οι Διευθυντές/ντριες και οι Προϊστάμενοι/ες να προωθήσουν το έγγραφο στους/στις εκπαιδευτικούς καθώς και στους γονείς και κηδεμόνες του σχολείου τους.


Η Οργανωτική Συντονίστρια του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κρήτης

Ειρήνη Βιδάκη