Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου 2014





21o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ HΡΑΚΛΕΙΟΥ
                    Τηλ. 2810232577                                                                                     18/9/2014


Aγαπητοί γονείς,

 Με την ευκαιρία της έναρξης του νέου διδακτικού έτους σας απευθύνουμε εγκάρδιο χαιρετισμό και ευχόμαστε σε όλους, γονείς και μαθητές καλή και δημιουργική σχολική χρονιά. Παρά τα χρόνια και τα επιπρόσθετα πιεστικά προβλήματα που μας ταλανίζουν μέχρι σήμερα και παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η κοινωνία το Σχολείο – όπως πάντα - θα σταθεί στο ύψος του ρόλου και του σκοπού του για το γενικότερο συμφέρον. Η επιβεβλημένη συνεργασία – εξαιρετική μέχρι σήμερα - Σχολείου και Γονέων θα συνεχιστεί. Είμαστε έτοιμοι να ακούσουμε κάθε πρόβλημα που τυχόν απασχολεί τους μαθητές μας και να συμπαρασταθούμε κατά το δυνατόν σε κάθε δυσκολία. Η συμπαράστασή σας στο έργο μας, με εμπιστοσύνη και κατανόηση για τη σημασία του, είναι καθοριστικός παράγοντας για την αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας την οποία πάντοτε επιδιώκουμε. Η αμοιβαία κατανόηση, εμπιστοσύνη και υπομονή είναι οι πιο καθοριστικοί παράγοντες για την επίτευξη των στόχων μας.
 Για την καλύτερη οργάνωση και λειτουργία του Σχολείου σας επισημαίνουμε τα εξής:
1)                         Σας επισυνάπτουμε μια υπεύθυνη δήλωση για τη διεύθυνση και τα τηλέφωνά σας, καθώς και για τη συνοδεία μαθητών κατά την αποχώρησή τους από το Σχολείο. Παρακαλούμε να τα συμπληρώσετε με ιδιαίτερη προσοχή και να τα επιστρέψετε άμεσα στο Σχολείο. Σας υπενθυμίζουμε την υποχρέωσή σας για ενημέρωση του Σχολείου σε κάθε αλλαγή των στοιχείων της δήλωσης.
2)                         Τα πρωινά Τμήματα του Σχολείου είναι επανδρωμένα και οι Εκπαιδευτικοί στις θέσεις τους. Το ίδιο και το Ολοήμερο. Οι γονείς του Ολοήμερου θα λάβουν χωριστή επιστολή για τους όρους και τις προϋποθέσεις φοίτησης των μαθητών.
3)                         Το κουδούνι το πρωί χτυπάει στις 8.10. Στις 8.20 κλείνει η εξωτερική πόρτα του Σχολείου και παραμένει κλειστή καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος για την ασφάλεια των μαθητών. Παρακαλούμε για την έγκαιρη προσέλευση των μαθητών. Για κάθε αποχώρηση μαθητή για συγκεκριμένο λόγο από το Σχολείο πρέπει πάντα να ενημερώνεται ο αρμόδιος Δάσκαλος και ο Διευθυντής από τον ίδιο τον γονέα και όχι από τρίτο πρόσωπο.
4)                         Τα προγραμματισμένα έργα συντήρησης του Σχολικού κτιρίου και διευθέτησης του αύλειου χώρου και των τουαλετών δεν προχώρησαν παρά τις συνεχείς μας έγγραφες και προφορικές παρεμβάσεις – παρακλήσεις μας σε συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων και παρά τις διαβεβαιώσεις των αρμοδίων υπηρεσιών εκτελέστηκαν μερικώς λόγω των γνωστών προβλημάτων. Επίσης τα έκτακτα προβλήματα, χάρη στις προσπάθειες των Εκπαιδευτικών μας και των παραγόντων του Συλλόγου Γονέων τακτοποιήθηκαν όσο γίνεται καλύτερα ώστε να μη συνεχίζεται άλλο η διακοπή των μαθημάτων˙ γι’ αυτό εκφράζουμε την ευγνωμοσύνη μας. Για κάθε εξέλιξη για τα γνωστά κρίσιμα ζητήματα θα έχετε ενημέρωση.  
5)                         Παρακαλούμε για συνεχή επιστασία και επιτήρηση των παιδιών σε κάθε θέμα που τα αφορά καθώς και για τη βοήθειά σας για ενημέρωση και εκπαίδευση των παιδιών σε θέματα καθημερινής υγιεινής μέσα και έξω από το Σχολείο καθώς και το σεβασμό της δημόσιας περιουσίας. Καταβάλλεται όπως ξέρετε μεγάλη προσπάθεια να διατηρηθεί το Σχολείο σε ικανοποιητικό επίπεδο και σ’ αυτό θέλουμε τη συνδρομή σας. Δυστυχώς οι διαθέσιμοι πόροι είναι ελάχιστοι και όλοι, μικροί και μεγάλοι, έχουμε τεράστια ευθύνη για την εξοικονόμησή τους.
6)                         Παρακαλούμε επίσης να επιστήσετε την προσοχή των παιδιών σας σε θέματα συμπεριφοράς προς τους Δασκάλους και συμμαθητές τους η οποία για κανένα λόγο δεν πρέπει να ξεπερνά τα επιτρεπτά όρια. Η μέριμνα για εξάλειψη της λεγόμενης σχολικής βίας πρέπει να είναι διαρκής. Γι’ αυτό έχουμε όλοι τεράστια ευθύνη.
7)                         Οι γονείς των μαθητών που προμηθεύονται είδη από το Κυλικείο θα πρέπει, εφόσον τα παιδιά τους δεν έχουν χρήματα, να συνεννοούνται με τους υπεύθυνους του Κιλικείου για να μη δημιουργούνται ανεπιθύμητες υποχρεώσεις  και παρεξηγήσεις. Επίσης οι μαθητές θα πρέπει να είναι προσεκτικοί στις αγορές τους και να μην ξεφεύγουν από τα όρια που εσείς βάζετε.
8)                         Η χρήση κινητών τηλεφώνων από τους μαθητές, όπως γνωρίζετε απαγορεύεται ρητά. Το Σχολείο διαθέτει τηλέφωνα και επικοινωνεί μαζί σας όποτε και όταν χρειάζεται. Παρακαλούμε να μη μας φέρνετε σε δύσκολη θέση γιατί αυτό δεν μπορεί σε καμιά περίπτωση να γίνει αποδεκτό.
9)                         Σε περίπτωση απεργίας το Σχολείο ενημερώνεται από τους Εκπαιδευτικούς για τη συμμετοχή τους την ημέρα της απεργίας. Από τις 7.50 μπορούν οι γονείς να ενημερώνονται τηλεφωνικά αν ο Δάσκαλος τους Τμήματος απεργεί ή όχι. Οι μαθητές των Τμημάτων που απεργούν αποχωρούν από το Σχολείο μόνο κατόπιν συνεννόησης με τους γονείς. Εννοείται ότι όταν απεργεί συνολικά το προσωπικό του Σχολείου τότε δεν θα υπάρχει η δυνατότητα της παραπάνω επικοινωνίας. Γι’ αυτό θα πρέπει να βρίσκεστε σε ετοιμότητα για την ασφάλεια των παιδιών.
10)                     Δρομολόγιο για τους μεταφερόμενους μαθητές το μεσημέρι γίνεται μόνο στις 13.15. Οι μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξης που σχολούν στις 12.25 θα παραμένουν στο Σχολείο μέχρι τις 13.15. Τα παιδιά αυτά είναι ενταγμένα στο Ολοήμερο πρόγραμμα και θα απασχολούνται κανονικά από Εκπ/κό για την ασφάλειά τους. Επίσης για τη διευκόλυνσή σας στο ίδιο τμήμα θα απασχολούνται όσοι μαθητές Α΄ και Β΄ τάξης έχουν αδέρφια σε μεγαλύτερες τάξεις ώστε να φεύγουν μαζί.
11)                     Όσοι γονείς δεν έχουν φέρει στο Σχολείο α) Δελτία Υγείας – ισχύουν για 3 χρόνια (Α, Δ, Ε τάξη), β) Ιατρικά δικαιολογητικά (Α΄ τάξη) και γ) Βεβαιώσεις εργαζομένων ή άνεργων γονέων (Ολοήμερο) να το κάνουν το συντομότερο.
12)                     ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Όσοι γονείς με παιδιά που φοίτησαν στο Σχολείο μας το προηγούμενο σχολικό έτος 2013-14 και είχαν κατά το έτος 2013 ετήσιο οικογενειακό εισόδημα (υπόχρεου και συζύγου αθροιστικά) (πραγματικό ή τεκμαρτό) που δεν υπερβαίνει το ποσό των τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ εισοδηματική ενίσχυση. Αυτό προκύπτει από τη στήλη Γ2 του εκκαθαριστικού. Οι ενδιαφερόμενοι να απευθύνονται στο Σχολείο.
13)                     Όσοι γονείς επιθυμούν για λόγους οικονομικής δυσπραγίας να εφοδιαστούν τα παιδιά τους με σχολικά είδη (όχι μεταχειρισμένα) να απευθύνονται στο Σχολείο.




Από το Σχολείο






Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2014

21o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ HΡΑΚΛΕΙΟΥ
                    Τηλ. 2810232577                                                               17/9/2014

Αγαπητοί γονείς,

Σας ενημερώνουμε ότι και αύριο Πέμπτη, παρά τις προσδοκίες μας, δεν θα λειτουργήσει το Σχολείο λόγω συνέχισης των εργασιών (ηλεκτρολογικών και κλεισίματος του αύλειου χώρου) και για την ασφάλεια των μαθητών μας. Ήδη περατώθηκαν οι εσωτερικές εργασίες (καθαριότητα, μεταφορά επίπλων και εξοπλισμού). Πιστεύουμε πως βρισκόμαστε στο τέλος.
Πιθανόν να λειτουργήσουμε την Παρασκευή οπότε θα βγει έγκαιρα σχετική ανακοίνωση.  Ωστόσο σε κάθε περίπτωση παρακαλούμε να ενημερώνεστε από το Σχολείο, τον ιστότοπό μας ή το Σύλλογο Γονέων.
Ευχαριστούμε για την κατανόηση και την υπομονή σας.

Από το Σχολείο



Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου 2014

 21o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ HΡΑΚΛΕΙΟΥ
                    Τηλ. 2810232577                                                               16/9/2014

Αγαπητοί γονείς,

Σας ενημερώνουμε ότι και αύριο Τετάρτη με απόφαση της Αντιδημάρχου Παιδείας δεν θα λειτουργήσει το Σχολείο λόγω συνέχισης των εργασιών (ηλεκτρολογικών και κλεισίματος του αύλειου χώρου) και για την ασφάλεια των μαθητών μας. Ήδη σιγά σιγά περατώνονται οι εσωτερικές εργασίες και πιστεύουμε πως βρισκόμαστε στο τέλος.
Πιθανόν να λειτουργήσουμε την Πέμπτη οπότε θα βγει έγκαιρα σχετική ανακοίνωση.  Ωστόσο σε κάθε περίπτωση παρακαλούμε να ενημερώνεστε από το Σχολείο, τον ιστότοπό μας ή το Σύλλογο Γονέων.
Ευχαριστούμε για την κατανόηση και την υπομονή σας.

Από το Σχολείο


Κυριακή 14 Σεπτεμβρίου 2014

21o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ


Ανακοινώνεται ότι από χθες Σάββατο άρχισαν να εγκαθίστανται στην αυλή του Σχολείου οι πτυσσόμενες αίθουσες διδασκαλίας. Μέχρι σήμερα το μεσημέρι είχαν εγκατασταθεί πλήρως δύο (2) αίθουσες ενώ είχαν μεταφερθεί άλλες τρεις χωρίς να έχουν μονταριστεί. Σύμφωνα με τον εργολάβο η έκτη και τελευταία θα έρθει το πρωί της Δευτέρας και θα ακολουθήσει η συναρμολόγηση όλων των υπολοίπων. Θα ακολουθήσουν ταυτόχρονα η ηλεκτροδότηση, ο καθαρισμός, η μεταφορά των επίπλων και η αποκατάσταση του τοιχίου και της σιδερένιας περίφραξης. Δεν μπορούμε να υπολογίσουμε ακριβώς πότε θα δεχτούμε μαθητές. Επόμενη ανακοίνωση θα δοθεί μόνο όταν θα είναι έτοιμο το Σχολείο. Ευελπιστούμε αυτό να γίνει πολύ σύντομα βάσει της ενημέρωσης της κ. Αντιδημάρχου Παιδείας.
Παρακαλούμε με την έναρξη των μαθημάτων να φέρουν τα παιδιά τα Δελτία Υγείας (όσα έχουν αυτή την υποχρέωση) και οι γονείς των μαθητών του Ολοήμερου τις βεβαιώσεις εργασίας ή ανεργίας που οφείλουν.
Το Σχολείο είναι ανοιχτό καθημερινά τις 08.00-13.15.

Από το Σχολείο



Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2014






21ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
        Τηλ. 2810232577




ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΕΝ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΑΥΡΙΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΚΤΙΡΙΑΚΟΥ KAI ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΤΕ ΘΑ ΑΡΧΙΣΟΥΝ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΘΑ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΣΤΕ ΑΠΟ
ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΓΟΝΕΩΝ

ΓΙΑ ΟΠΟΙΑΝΔΗΠΟΤΕ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΟΙΧΤΟ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΜΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ









Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου 2014

  
21o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ HΡΑΚΛΕΙΟΥ
                    Τηλ. 2810232577

Αγαπητοί γονείς,
O Σύλλογος Διδασκόντων του Σχολείου και το Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων
εύχονται στους μαθητές και σε εσάς καλή σχολική χρονιά
Με την έναρξη του νέου σχολικού έτους σας ενημερώνουμε για τα εξής:
1.      Όπως ήδη γνωρίζετε οι περισσότεροι στο Σχολείο από τα μέσα Ιουλίου έχουν ξεκινήσει βελτιωτικές – επισκευαστικές εργασίες στο κτίριο, οι οποίες εκκρεμούσαν για πολύ καιρό, χωρίς φυσικά δική μας ευθύνη. Συγκεκριμένα λόγω κακοτεχνιών στις υδρορροές κάτωθεν της στέγης υπήρξαν έντονες διαβρώσεις στη δυτική πλευρά του κτιρίου λόγω υγρασίας. Κατά την καθαίρεση των επιχρισμάτων διαπιστώθηκε από την επιβλέπουσα Μηχανικό του Δήμου Ηρακλείου ότι υπάρχουν προβλήματα στη λιθοδομή του ορόφου και ότι δεν είχαν τηρηθεί τα προβλεπόμενα από τα σχέδια  (αρχές δεκαετίας 1960). Ως εκ τούτου και προς περαιτέρω διερεύνηση κρίθηκε σκόπιμο από τις αρμόδιες Τεχνικές υπηρεσίες να μη λειτουργήσουν οι αίθουσες διδασκαλίας του ορόφου και αντί αυτών να εγκατασταθούν προκατασκευασμένες κλιματιζόμενες αίθουσες στον αύλειο χώρο για την εξυπηρέτηση των εκπαιδευτικών αναγκών οι δε αίθουσες του ισογείου να λειτουργήσουν κανονικά. Για τα παραπάνω ενημερώθηκε η Δ/νση Α/θμιας Εκπ/σης, το Σχολείο και ο Σύλλογος Γονέων στις 10 Αυγούστου.
Μετά απ’ αυτά και αφού έγιναν οι προβλεπόμενες διϋπηρεσιακές συνεννοήσεις και μετά από κοινή σύσκεψη της Δ/νσης του Σχολείου με το Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων – και αφού ενημερώθηκε ο νεοεκλεγείς Δήμαρχος, ο οποίος απέστειλε κλιμάκιο Μηχανικών για μια πρώτη εκτίμηση - κατατέθηκαν οι ενστάσεις και αντιρρήσεις προς τις τεχνικές υπηρεσίες εγγράφως σχετικά με τη διαμορφούμενη κατάσταση και εν τέλει ζητήθηκε η πλήρης μετεγκατάσταση του Σχολείου σε άλλο πρόσφορο χώρο. Κατόπιν αυτού ο Δ/ντής Α/θμιας Εκπ/σης συγκάλεσε σύσκεψη με την παρουσία του τότε Αντιδημάρχου κ. Ν. Γιαλιτάκη, του αρμοδίου Μηχανικού κ. Μανουσάκη, του Δ/ντή και του Υποδ/ντή του Σχολείου και του Προέδρου και Μελών του Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων. Ο κ. Γιαλιτάκης είπε ότι λόγω της στενότητας του χρόνου είναι αδύνατον να εξευρεθεί λύση πλήρους ή μερικής μετεγκατάστασης. Ακολούθως ζητήθηκε επίσημη ενημέρωση και διαβεβαιώσεις για την ασφάλεια προσώπων και εγκαταστάσεων οι οποίες δόθηκαν αρμοδίως. Επίσης αποφασίστηκε από το Δήμο να μελετηθεί η αποτίμηση της φέρουσας ικανότητας του Σχολείου συνολικά, με την ανάθεση μελέτης σε ιδιώτη μελετητή.
Μετά από προσπάθειες 50 ημερών μέχρι σήμερα και με δεδομένη την αλλαγή της Δημοτικής αρχής έγιναν και γίνονται έστω με μεγάλη καθυστέρηση οι επισκευαστικές εργασίες στο κτίριο και η διευθέτηση του αύλειου χώρου ώστε να είμαστε σε θέση να δεχτούμε τους μαθητές κανονικά, σύμφωνα με τις ως τώρα διαβεβαιώσεις των αρμοδίων.
2.      Φυσικά η εκδήλωση ανησυχίας των γονέων είναι απόλυτα κατανοητή και επιβεβλημένη. Θα πρέπει να ξέρετε ότι το Σχολείο ανησυχεί πάντοτε και αυτό εκφράζεται προς κάθε κατεύθυνση με το θεμιτό και ενδεδειγμένο για δημόσιο εκπαιδευτικό ίδρυμα τρόπο. Ουδέποτε το Σχολείο αρνήθηκε την ενημέρωση προς οποιονδήποτε γονέα και αυτό αναγνωρίζεται – νομίζουμε – από τους πάντες. Επιπλέον ακολουθεί τις οδηγίες της προϊσταμένης αρχής στα πλαίσια της εκπαιδευτικής δεοντολογίας και νομιμότητας. Πάντοτε είναι στη διάθεση των Κηδεμόνων, ακούει τις προτάσεις και παρατηρήσεις τους και λαμβάνει μέτρα όποτε αυτό απαιτείται. Οι δικές σας ανησυχίες είναι και δικές μας. Θα θέλαμε όμως την κατανόησή σας διότι τα κτιριακά θέματα δεν είναι στα χέρια μας. Θεσμικά άλλοι είναι αρμόδιοι, λαμβάνουν τις τελικές αποφάσεις και έχουν την  τελική ευθύνη. Για οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφορία να απευθύνεστε πάντα στο Διευθυντή του Σχολείου. Πολλές φορές η καταφυγή σε άλλους τρόπους κοινοποίησης των προβλημάτων δεν φέρνει κανένα αποτέλεσμα, προκαλεί δε  αναστάτωση και πανικό.
3.      Το Σχολείο έχει στη διάθεσή του τους απαιτούμενους Εκπ/κούς και θα λειτουργήσει κανονικά και με πλήρη σύνθεση (και το Ολοήμερο). Σε κάθε περίπτωση θα σας ενημερώνουμε με το γνωστό τρόπο μέσω των παιδιών σας. Επίσης μπορείτε να ενημερώνεστε από τον ιστότοπο του Σχολείου μας  21dimheraklion.blogspot.




21ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Ο ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ
2014-15
ΘΑ ΤΕΛΕΣΤΕΙ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ, 11/9/2014, ώρα 9.00

ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΘΕΜΑΤΑ ΕΝΑΡΞΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

ΒΙΒΛΙΑ ΘΑ ΔΙΑΝΕΜΗΘΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΑΚΟΜΑ ΓΝΩΣΤΟ ΑΝ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ
ΑΝ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΤΙ ΝΕΟΤΕΡΟ ΘΑ ΣΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥΜΕ






                                                 21o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ


Το Σχολείο μας βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει ότι ο Δ/ντής του κ. Εμμ. Σουργιαδάκης αναγορεύτηκε αριστούχος Διδάκτορας Μουσικολογίας στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών Πανεπιστημίου Αθηνών στις 4/7/2014. Θερμά συγχαρητήρια. 


Πέμπτη 12 Ιουνίου 2014



      'Αλλη μια σχολική χρονιά φτάνει στο τέλος της αφήνοντας στην ψυχή μας όμορφες αναμνήσεις.Θα ξεκουραστούμε,θα διασκεδάσουμε και θα γεμίσουμε τις μπαταρίες μας για την καινούρια που έρχεται.Σήμερα στις 7.30, όπως κάθε χρόνο, θα γιορτάσουμε όλοι μαζί,παιδιά,γονείς και δάσκαλοι στο χώρο του σχολείου μας.Να είστε όλοι εκεί!


ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!!!!!!!!!!!

Κυριακή 11 Μαΐου 2014









ΚΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΕΠΛΑΣΕ ΤΗ ΜΗΤΕΡΑ(ΠΑΟΛΟ ΚΟΕΛΙΟ)


Ο Θεός κάλεσε τον πιο αγαπημένο Του άγγελο και του παρουσίασε ένα πρότυπο μητέρας. Στον άγγελο δεν άρεσε αυτό που είδε.
- Εργαστήκατε πολύ, Κύριε, δεν ξέρετε πλέον τι κάνετε, είπε ο άγγελος. Κοιτάξτε! Φιλί ειδικό, που θεραπεύει όλες τις αρρώστιες, έξι ζευγάρια χέρια για να μαγειρεύει, να πλένει, να σιδερώνει, να φροντίζει, να ελέγχει, να καθαρίζει. Δε θα δουλέψει!
- Το πρόβλημα δεν είναι τα χέρια, αντέτεινε ο Θεός. Είναι τα τρία ζευγάρια μάτια που χρειάστηκε να βάλω: ένα, για να βλέπει το παιδί της πίσω από κλειστές πόρτες και να το προστατεύει από ανοιχτά παράθυρα, ένα άλλο, για να το κοιτάζει με αυστηρότητα, όταν πρέπει να του μάθει κάτι ουσιώδες και το τρίτο, για να του δείχνει διαρκώς τρυφερότητα και αγάπη, όση δουλειά κι αν έχει εκείνη!
Ο άγγελος εξέτασε το πρότυπο της μητέρας πιο προσεκτικά.
- Κι αυτό τι είναι;
- Ένας μηχανισμός αυτοθεραπείας. Δε θα έχει χρόνο να αρρωσταίνει, θα πρέπει να ασχολείται με το σύζυγό της, με τα παιδιά, με το σπίτι.
- Νομίζω ότι πρέπει να ξεκουραστείτε λίγο, Κύριε, είπε ο άγγελος. Και να επιστρέψετε στο κλασικό πρότυπο με τα δύο χέρια, τα δύο μάτια, κ.λπ.
Ο Θεός συμφώνησε με τον άγγελο. Αφού ξεκουράστηκε, μεταμόρφωσε τη μητέρα σε κανονική γυναίκα. Εξομολογήθηκε όμως στον άγγελο:
- Χρειάστηκε να της δώσω μια τόσο δυνατή θέληση, ώστε να νομίζει ότι θα έχει έξι χέρια, τρία ζευγάρια μάτια και ικανότητα αυτοθεραπείας. Αλλιώς, δε θα καταφέρει να εκπληρώσει το καθήκον της.
Ο άγγελος την εξέτασε από κοντά. Κατά τη γνώμη του, αυτή τη φορά ο Θεός είχε επιτύχει. Ξαφνικά όμως πρόσεξε ένα λάθος:
- Αδειάζει. Αναρωτιέμαι, Κύριε, μήπως βάλατε ξανά υπερβολικά πολλά πράγματα σε αυτό το πρότυπο μητέρας.
- Δεν αδειάζει. Αυτό ονομάζεται δάκρυ.
- Και σε τι χρησιμεύει;
- Για να δείχνει χαρά, λύπη, απογοήτευση, πόνο, θυμό, ενθουσιασμό.
- Κύριε, είστε μεγαλοφυΐα! αναφώνησε ο άγγελος. Ακριβώς αυτό ήταν που έλειπε, για να συμπληρωθεί το πρότυπο.
Ο Θεός πρόσθεσε με ύφος μελαγχολικό:
- Δεν το έβαλα εγώ. Όταν συναρμολόγησα όλα τα μέρη, το δάκρυ εμφανίστηκε από μόνο του.
Ο άγγελος συγχάρηκε πάλι τον Παντοδύναμο κι έτσι δημιουργήθηκαν οι μητέρες.
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΜΑΝΟΥΛΕΣ!

Τρίτη 25 Μαρτίου 2014

25η Μαρτίου.
Διπλή σημαδιακή γιορτή. Όλος ο χριστιανικός κόσμος γιορτάζει τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου, την εκδήλωση της μεγάλης ευσπλαχνίας του Υψίστου προς τον άνθρωπο. Υπόσχεται στη σεμνή Παρθένο της Ναζαρέτ τη γέννηση του Σωτήρα της ανθρωπότητας.

Την ίδια αυτή μεγάλη μέρα στην Ελλάδα μας, τη γη της σοφίας, τη χώρα των φιλοσόφων και των ηρώων, ο Αρχιεπίσκοπος Παλαιών Πατρών Γερμανός υψώνει το λάβαρο της επανάστασης με την επιγραφή « ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Η ΘΑΝΑΤΟΣ. Είναι ετούτη η μέρα που οι Έλληνες μετά από 400 χρόνια σκλαβιάς θα ξεσηκωθούν και θα αγωνιστούν για τα ιδανικά τους: Θρησκεία και πατρίδα. Χριστός και ελευθερία.

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, το σχολείο μας τίμησε την εθνική και θρησκευτική μας επέτειο, με την καθιερωμένη μας γιορτή, την οποία φέτος είχε αναλάβει να προετοιμάσει η Τετάρτη τάξη.Οι μαθητές μας τραγούδησαν,είπαν ποιήματα και παρουσίασαν μικρά θεατρικά με μεγάλη επιτυχία.Η χορωδία μας που την αποτελούσαν κυρίως μαθήτριες της Έκτης και της Πέμπτης τάξης έδωσε τον καλύτερό της εαυτό παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχει φέτος δάσκαλος μουσικής στο σχολείο μας.
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!
ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ!








































Πέμπτη 6 Μαρτίου 2014




Bullying ένας αγγλικός όρος που τελευταία ακούγεται όλο και περισσότερο. Σχολικός Εκφοβισμός ένα φαινόμενο που μεγεθύνεται καθημερινά μέσα από το πρίσμα της κρίσης.
Γονείς και εκπαιδευτικοί γίνονται καθημερινά μάρτυρες εκδήλωσης πολυδιάστατης βίαιης συμπεριφοράς μέσα στο σχολείο, αλλά και έξω από αυτό. Λεκτική, σωματική, ψυχολογική, αλλά και σεξουαλική βία, που επαναλαμβάνεται με σκοπό να βλάψει, να πονέσει και να αναστατώσει ένα παιδί, χωρίς το ίδιο να έχει προκαλέσει άμεσα αυτήν τη συμπεριφορά.
Όλο και περισσότερο αναγνωρίζεται ότι τα φαινόμενα αυτού του είδους θα έπρεπε να αντιμετωπίζονται με περισσότερη προσοχή ως σημαντικά προβλήματα που δεν αφορούν μόνο τους εμπλεκόμενους μαθητές και το σχολικό σύστημα αλλά και όλη την κοινωνία.
Σήμερα 6 Μαρτίου, Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, ας αφιερώσουμε όλοι λίγο από το διδακτικό ή τον «οικογενειακό» μας χρόνο  για ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και πρόληψη όλων αυτών των φαινομένων. Το  σχολείο, από μόνο του,  δεν αρκεί για να  αλλάξει  ένα  βίαιο επιθετικό άτομο ούτε για να αλλάξει μια βίαιη κοινωνία. Χρειάζεται να καλλιεργηθεί  η συνεργασία μεταξύ γονέων, εκπαιδευτικών αλλά και ειδικών επιστημόνων.

ΜΙΛΑ! ΜΗ ΦΟΒΑΣΑΙ! Αυτό είναι το μήνυμα που πρέπει να πάρουν τα παιδιά μας.

Δευτέρα 3 Μαρτίου 2014



ΤΟ ΕΘΙΜΟ ΤΟΥ ΧΑΡΤΑΕΤΟΥ












Ο χαρταετός που πετάμε την Καθαρά Δευτέρα, δεν είναι απλώς ένα ακόμα παιχνίδι, που ίπταται στον αέρα εδώ και χιλιάδες χρόνια.

Το πέταγμά του στα ύψη και ο χορός του με τον άνεμο, ψηλά στον καταγάλανο ουρανό, υποδηλώνει την ανάταση, την κάθαρση της ψυχής μετά το διονυσιακό ξεφάντωμα της Αποκριάς. Μολονότι ο χαρταετός πρωταγωνιστεί στα δικά μας Κούλουμα, θα πρέπει να θυμηθούμε ότι πατρίδα του είναι η μακρινή Ανατολή.

Η ιστορία του χαρταετού έχει βαθιές ρίζες στην αρχαία Κίνα ξεπερνώντας τα 2.400 χρόνια ζωής. Αρχικά, βέβαια, υλικό κατασκευής των χαρταετών δεν υπήρξε το χαρτί, αλλά το ξύλο. Οι λαοί της Ανατολής χρησιμοποιούσαν τους χαρταετούς σε μαγικές τελετές, θρησκευτικές εκδηλώσεις και σε τελετουργίες για τον εξορκισμό του κακού. Πίστευαν ότι όσο ψηλότερα ανεβεί ο αετός τόσο πιο τυχεροί θα είναι.

Ο αυτοκράτορας της Κίνας Γουέν Χσουν έκανε πειράματα πτήσεων με αετούς φτιαγμένους από μπαμπού, χρησιμοποιώντας για επιβάτες τους κρατούμενούς του. Οι τυχεροί που επιζούσαν κέρδιζαν την ελευθερία τους.

Μια από τις πιο εντυπωσιακές γιορτές με χαρταετούς που ‘‘χορεύουν’’ στους αιθέρες πραγματοποιείται εδώ και χιλιάδες χρόνια στη Βόρεια Ινδία, για την υποδοχή της άνοιξης, με εντυπωσιακές τελετές που έχουν τις ρίζες τους στην ινδουιστική μυθολογία. Για τον ίδιο λόγο, στη Λαχώρη του Πακιστάν κάθε Φεβρουάριο γίνονται πανηγυρικές εκδηλώσεις, που επανα- φέρουν στη μνήμη παγανιστικές συνήθειες του παρελθόντος.

Αλλά και στην ελληνική αρχαιότητα, ο χαρταετός δεν ήταν άγνωστος. Αναφέρεται ότι ο αρχιμηχανικός Αρχύτας του Τάραντα -4ος αι. π. Χ.- χρησιμοποίησε στην αεροδυναμική του τον αετό, ενώ υπάρχει και ελληνικό αγγείο της κλασικής εποχής με παράσταση κόρης, η οποία κρατά στα χέρια της μια μικρή λευκή σαΐτα (είδος αετού) με το νήμα της, έτοιμη να την πετάξει.

Πιθανότατα βέβαια, τα πειράματα ή τα παιχνίδια των Αρχαίων Ελλήνων με τους “αετούς” θα πρέπει να γίνονταν με πανί τουλάχιστον ως το Μεσαίωνα, καθώς η χώρα μας δεν διέθετε σε αφθονία το χαρτί.

Πολύ αργότερα ο Μάρκο Πόλο γυρίζοντας από τα ταξίδια του, φέρνει το χαρταετό στην Ευρώπη του Μεσαίωνα, όπου τον περιγράφει και για τις επικίνδυνες επανδρωμένες πτήσεις του.

Τα νεότερα χρόνια, πολλές λεπτομέρειες για την παρουσία του χαρταετού στη Γηραιά Ήπειρο έχουμε το 1450 στη Γερμανία και το 1606 στην Ισπανία. Στη δεύτερη περίπτωση, ένας κληρικός αναφέρει στο ημερολόγιό του ότι χρησιμοποιούσαν τον χαρταετό σαν παιχνίδι χαράς την ημέρα του Πάσχα.

Ακολουθούν οι χρόνοι της επιστημονικής χρησιμοποίησης των χαρταετών (ή και υφασματαετών) ώσπου το 1752 στην Αμερική ο Βενιαμίν Φραγκλίνος εκτέλεσε το διάσημο πείραμά του, διαπιστώνοντας με τεχνητό αετό τον ηλεκτρισμό της ατμόσφαιρας και του κεραυνού, οπότε και κατασκεύασε το αλεξικέραυνο. Το 1880 ο Αυστραλός Hargrave σχεδίασε έναν τεράστιο αετό για μετεωρολογικές παρατηρήσεις.

Υπάρχει προφορική παράδοση που αγγίζει τα όρια του μύθου, ότι τη μεγάλη γέφυρα του Νιαγάρα την άρχισαν, ρίχνοντας απέναντι με χαρταετό το πρώτο σχοινί.

Ο Χαρταετός έφθασε στην Ελλάδα πρώτα από τα λιμάνια Ανατολής (Σμύρνη-Χίο-Κωνσταντινούπολη), τα λιμάνια της Επτανήσου, της Σύρας, των Πατρών και ακολούθησαν τα αστικά κέντρα, όπου μπορούσε κανείς να αγοράσει σπάγκο και χρωματιστό χαρτί. Η κατασκευή ενός χαρταετού σήμερα είναι σχετικά εύκολη υπόθεση καθώς υπάρχουν όλα τα τεχνικά μέσα.

Απαιτείται βέβαια κοφτερό μυαλό από τον κατασκευαστή, επιδέξια χέρια και φυσικά φαντασία! Ο χαρταετός στη μακραίωνη ιστορία του χρησιμοποιήθηκε με διάφορους τρόπους, για τη μέτρηση της θερμοκρασίας και της ταχύτητας των ανέμων, για μελέτες της ατμόσφαιρας και του ηλεκτρισμού, αλλά ακόμα και για αεροφωτογραφίσεις.

Για το πέταγμα του χαρταετού πρέπει με προσοχή να επιλέγουμε ανοιχτούς χώρους χωρίς ηλεκτροφόρα καλώδια. Ακόμη να είναι μακριά από γκρεμούς και ποτέ σε ταράτσες, εξ αιτίας των δυστυχημάτων από τις πτώσεις. Πάντως, είτε ως άθυρμα ή συνήθεια του χθες, του σήμερα αλλά και του αύριο, έχει τη δύναμη, σε διαφορετικές χρονικές περιόδους για κάθε χώρα, να ξεσηκώνει όλο τον κόσμο, μικρούς και μεγάλους και να τους παρασύρει σ’ ένα διαφορετικό παιχνίδι, επίπονο και επίμονο, αγωνιώδες και πολύχρωμο, με επιτυχίες ή απογοητεύσεις, αλλά πάντοτε ένα πανηγύρι συγκινήσεων, συναγωνισμού και χαράς.

Πηγή: www.patris.gr


Η ΜΕΓΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ

Η Μεγάλη Σαρακοστή είναι χριστιανική χρονική περίοδος νηστείας. 
Είναι η αρχαιότερη από τις μεγάλες νηστείες της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Καθιερώθηκε τον 4ο αιώνα μ.Χ.  Αρχικά διαρκούσε έξι εβδομάδες ενώ αργότερα προστέθηκε και η έβδομη εβδομάδα. Ονομάζεται "Σαρακοστή" γιατί περιλαμβάνει σαράντα ημέρες νηστείας, δηλ. από την Καθαρή Δευτέρα μέχρι και την Παρασκευή πριν το Σάββατο του Λαζάρου, οπότε ακολουθεί η Κυριακή των Βαΐων και η Μεγάλη Βδομάδα. "Μεγάλη" Σαρακοστή ονομάζεται όχι για τη μεγάλη διάρκειά της αλλά για τη σημασία της που γίνεται σε ανάμνηση των Παθών του Χριστού. Αποτελεί την προετοιμασία των πιστών για τη γιορτή της Ανάστασης του Χριστού.



Η ΚΥΡΑ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ


Ένα έθιμο που έχει σχεδόν χαθεί είναι αυτό της Κυρά Σαρακοστής. Πρόκειται για ένα ιδιόμορφο ημερολόγιο με το οποίο μετρούσαν τις εβδομάδες της νηστείας (Σαρακοστής).
Η κυρά Σαρακοστή στις περισσότερες περιοχές ήταν μια χάρτινη ζωγραφιά. Απεικόνιζε μια γυναίκα με σταυρωμένα χέρια, λόγω προσευχής, σαν καλόγρια, χωρίς στόμα, λόγω νηστείας, και με εφτά πόδια που αναπαριστούσαν τις επτά εβδομάδες της Μεγάλης Σαρακοστής. Κάθε Σάββατο έκοβαν ένα πόδι και έτσι ήξεραν πόσες… βδομάδες νηστείας απέμεναν μέχρι το Πάσχα. Το Μεγάλο Σάββατο, έκοβαν και το τελευταίο πόδι.
Αυτό το κομμάτι χαρτί το δίπλωναν καλά και το έκρυβαν σε ένα ξερό σύκο. Τοποθετούσαν το σύκο αυτό μαζί με άλλα, και σε όποιον το έβρισκε θεωρούνταν ότι του έφερνε γούρι. 

Σε άλλα μέρη της Ελλάδας η Κυρά Σαρακοστή δεν ήταν φτιαγμένη από χαρτί, αλλά από ζυμάρι. Το ζυμάρι φτιαχνόταν με αλεύρι, αλάτι και νερό. Η διαδικασία ήταν κι εδώ η ίδια όπως και με την χάρτινη. Μια παραλλαγή του εθίμου της Κυράς Σαρακοστής είναι φτιαγμένη από πανί και γεμισμένη με πούπουλα.

Για την Κυρά Σαρακοστή έχουν γραφτεί και οι εξής στίχοι :
Την Κυρά Σαρακοστή
που ‘ναι έθιμο παλιό
οι γιαγιάδες μας την φτιάχναν
με αλεύρι και νερό.
Για στολίδι της φορούσαν
στο κεφάλι έναν σταυρό
μα το στόμα της ξεχνούσαν
γιατί νήστευε καιρό.
Και τις μέρες της μετρούσαν
με τα πόδια της τα επτά.
Έκοβαν ένα την βδομάδα
μέχρι να έρθει η Πασχαλιά.
ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!