Το 21o Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου, πάντα ανοιχτό και εγκάρδιο προς όλους, σας καλωσορίζει στον διαδικτυακό του τόπο. Χτισμένο σε περίοπτη θέση, με πανοραμική θέα, σε ιστορικό τόπο και σε περιοχή με έντονη την ιστορική μνήμη, επιθυμεί να το γνωρίσετε, να μάθετε την ιστορία του, τη διαδρομή του μέσα στο χρόνο, να περιηγηθείτε στους χώρους του. Ακόμα να πληροφορηθείτε για τη λειτουργία του, τις προσπάθειες για τη συνεχή και ουσιαστική αναβάθμιση του ρόλου και του έργου του στην περιοχή, για τις δραστηριότητες και το έργο των Εκπαιδευτικών και των Μαθητών του, να ακούσετε τις σκέψεις και τους προβληματισμούς τους.

Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2021


21ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

ΠΡΟΣΟΧΗ!!! ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Ανακοινώνεται ότι με απόφαση του Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Ηρακλείου Νικολάου Συριγωνάκη αναστέλλεται η λειτουργία των Δημοτικών Σχολείων για την Τρίτη 16 και Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2021 λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών. Τα μαθήματα θα γίνουν με τηλεκπαίδευση σύμφωνα με το πρόγραμμα που εφαρμόστηκε όταν τα σχολεία ήταν κλειστά (Νοέμβριος- Δεκέμβριος). Το πρόγραμμα θα κοινοποιηθεί στα emails των γονέων από τους εκπαιδευτικούς των Τμημάτων.

Παρακαλούμε τους γονείς να βρίσκονται σε ετοιμότητα και να διαδώσουν την ανακοίνωση αυτή με κάθε διαθέσιμο μέσο.

Από το Σχολείο

 



 

Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2021



ΠΑΡΑΙΝΕΣΕΙΣ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ  ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥΣ

 

Του Δ/ντή του Σχολείου Δρ Εμμανουήλ Σουργιαδάκη

 

Η μνήμη των Τριών Ιεραρχών, του Μεγάλου Βασιλείου, του Γρηγορίου του Θεολόγου και του Ιωάννη του Χρυσοστόμου, λόγω των υγειονομικών συνθηκών, δεν μας σύναξε φέτος, όπως κάθε χρόνο, σε λαμπρή πανήγυρη στην εκκλησία για να βρεθούμε και πάλι πιο κοντά στους θεοκήρυκες δασκάλους, τα μεγαλύτερα ίσως φανερώματα του χριστιανικού και ελληνικού πνεύματος.

Οι Τρεις Ιεράρχες, ο Μέγας Βασίλειος, ο Θεολόγος Γρηγόριος και ο Χρυσόστομος Ιωάννης,  πέραν από τα υψηλά αρχιερατικά καθήκοντα και τις θεολογικές τους αναζητήσεις στάθηκαν κοντά στον άνθρωπο με όλες τους τις δυνάμεις, ψυχικές και σωματικές.

Η μεγάλη αγάπη και το ενδιαφέρον τους για τη νεότητα συνοψίζεται στο λόγο του ιερού Χρυσοστόμου: «Τί γαρ παίδων γλυκύτερον;», δηλ. ποιο πλάσμα είναι γλυκύτερο από τα παιδιά;

Mέγα ζητούμενο κάθε εποχής είναι το θέμα της αγωγής και της μόρφωσης των ανθρώπων που ξεκινά με μεθοδικό τρόπο από τη νηπιακή ηλικία.  Όλοι νομίζω το κατανοούμε, πρώτος παιδαγωγός είναι ο γονέας, που έχει στη διάθεσή του μια άγραφη νηπιακή ψυχή. Σ’ αυτήν καλείται να εγγράψει και να τη στολίσει με ότι ωραιότερο και ωφελιμότερο υπάρχει στη ζωή, ώστε να γίνει ο νέος άνθρωπος ον με κρίση, επομένως επιλεκτικό.  Η αγωγή κατά το Μέγα Βασίλειο διαβαθμίζεται σύμφωνα με τον ηλικιακό δείκτη των τριών επτάδων ετών, του νηπίου (έως 7 ετών), του παιδιού (έως 14 ετών) και του εφήβου (έως 21 ετών).

Ο Γρηγόριος διατρανώνει πως όλοι όσοι έχουν την κοινή λογική παραδέχονται ότι η παίδευση  - προσέξτε η παιδεία, όχι η εκπαίδευση – είναι το μείζον αγαθόν. Κατά τους τρεις Ιεράρχες το πρώτο στοιχείο, το οποίο τονίζεται είναι ότι η αγωγή των νέων δεν είναι ευχερές και αμελητέο έργο, όπως από επιπολαιότητα, εμπάθεια ή και άγνοια το θεωρούν πολλοί, αλλά, κατά τον έγκυρο λόγο του πάλι, είναι «τέχνη τεχνών και επιστήμη επιστημών». Και αυτό διότι ο παιδαγωγός, ο λειτουργός του μείζονος αγαθού, χειραγωγεί ανθρώπους δισυπόστατους, με ψυχή και σώμα, και μάλιστα νέους,  που δεν είναι ούτε ζώα άλογα ούτε άψυχα αντικείμενα ή μηχανές. Και άνθρωπος κατά τον ιερό Χρυσόστομο είναι «των ορωμένων απάντων τιμιώτερον» δηλ. είναι απ’ όλα όσα βλέπουμε πολυτιμότερος, ενώ κατά το Μέγα Βασίλειο είναι «μόνον των ζώων θεόπλαστον», το τελειότερο από όλα τα ζωντανά πλάσματα.

Η αγωγή είναι πιο εύκολη κατά τη μικρή ηλικία, τότε που η ψυχή του παιδιού είναι, όπως αναφέρει ο Μέγας Βασίλειος εύπλαστη, απαλή και μαλακή σαν το κερί. Η επαγρύπνηση των γονέων λοιπόν είναι απαραίτητη για να γίνει η αρχή μιας σωστής αγωγής. Για κάθε τι καλό πρέπει πρώτα να μπουν οι βάσεις, τα γερά θεμέλια. Ο Χρυσόστομος θεωρεί  ότι το σπουδαιότερο πράγμα στην αγωγή είναι «το θεμέλιον θέσθαι και την κρηπίδα, δηλ. τη βάση, υποβαλείν».

Το γονεϊκό ενδιαφέρον πρέπει να παραμένει εναργές και ακλόνητο και στη μετέπειτα ηλικία, τη νεανική.  Ο Μέγας Βασίλειος επισημαίνει με κατανόηση το «κούφον» δηλαδή το ευμετάβολο της νεότητας τονίζοντας ότι «σύντροφα τη νεότητι τα πάθη» δηλαδή δεν γίνεται νεότητα χωρίς αδυναμίες, χωρίς επιπολαιότητα. Και από τους τρεις Δασκάλους καθορίζεται το πλαίσιο του ελέγχου για τις νεανικές πράξεις και προβάλλεται το ότι ο έλεγχος δεν πρέπει να γίνεται με θυμό και οργή, ιδιαίτερα στη χριστιανική κοινωνία, με την παρατήρηση ότι ο έλεγχος με θυμό όχι μόνο δεν ελευθερώνει το νέο από το σφάλμα του, αλλά παρασύρει σε σφάλματα και τον ελέγχοντα.

 Απαράδεκτη θεωρούν τη χρήση ύβρεων, της λεκτικής βίας όπως λέγεται, κατά την άσκηση της ευρύτερης παιδαγωγίας. Ο Χρυσόστομος είναι καταλυτικός: Με την ύβρη «διπλή γίνεται η πυρά». Κι ο Γρηγόριος συμφωνεί πως  η καταλληλότερη οδός για παιδαγωγία είναι η πειθώ: «Μη βία κατάρξειν αλλά πειθοί προσάξεσθαι» δηλαδή κάθε τι που αρχίζει με τη βία δεν τελειώνει καλά˙ με την πειθώ μπαίνουν τα πράγματα σε καλό δρόμο.

Η ολιγωρία και η αμέλεια των γονέων αλλά και όσων εμπλέκονται στην αγωγή της νεότητας στην άμεση αντιμετώπιση και ορθή εκτίμηση των σφαλμάτων που έχουν διαπραχθεί καταδικάζεται απερίφραστα. Οι αμελούντες και ολιγωρούντες θα αποδώσουν λόγο στο Θεό και στους ανθρώπους. Ο Χρυσόστομος τονίζει χαρακτηριστικά με αυστηρότητα: «Οι γαρ των παίδων αμελούντες, διά ταύτην την αμαρτίαν την εσχάτην υποστήσονται δίκην» και προσθέτει ότι κάθε κακό στην κοινωνία, ακόμα σε ολόκληρο τον κόσμο, μπορεί να προέλθει από την αμέλεια, την έλλειψη ουσιαστικού ενδιαφέροντος για την αγωγή και την πρόοδο των παιδιών: «Τoύτο  εστι,  ό την οικουμένην ανατρέπει πάσαν, ότι των οικείων αμελούμεν παίδων» δηλαδή «το γεγονός ότι δείχνουμε αμέλεια στην αγωγή των παιδιών μας μπορεί να ανατρέψει όλη την οικουμένη».

Δύσκολες, κάποτε τραγικές καταστάσεις απορρέουν από την έλλειψη ενδιαφέροντος των γονέων για τη νεότητα. Καταστάσεις που φτάνουν ακόμα και στις αίθουσες των δικαστηρίων. Ο Χρυσόστομος, που ζούσε τον παλμό της κοινωνίας γράφει: «Και μετά τη συμφορά γίνεται η ντροπή μεγαλύτερη όταν όλοι δείχνουν με το δάχτυλο τον πατέρα»˙ κι ας λέμε σήμερα ότι «δεν μας νοιάζει τι θα πει ο κόσμος». Έτσι καταδικάζει, μ’ αυτήν την ελεγκτική παρατήρηση του, τους γονείς, καθώς τους υπενθυμίζει ότι γονέας δε γίνεται και δε θεωρείται κάποιος μόνο με το ότι γέννησε το παιδί, αλλά και με το να το αγαπά και να το φροντίζει μετά τη γέννησή και μέχρι την ενηλικίωσή του.  

Οι σοφοί Ιεράρχες προβάλλουν έντονα  το παράδειγμα γονέα ή παιδαγωγού και τη στάση και  θέση του έναντι όσων διδάσκει. Όλοι παραδεχόμαστε ότι σε κάθε κοινωνικό χώρο και σε κάθε πτυχή της ανθρώπινης δραστηριότητας δεν διδάσκει τόσο ο λόγος, όσο το έργο, η πράξη, κάτι που θεωρείται θεμελιώδες και στην ευαγγελική διδασκαλία με τη ρήση του Ιησού ότι αυτός που διδάσκει πρέπει και να εφαρμόζει απαρέγκλιτα αυτά που διδάσκει. Ο γονέας και ο παιδαγωγός κατά τον άγιο Γρηγόριο πρέπει να «καθαρθεί πρώτον, είτα καθάραι, σοφισθήναι και ούτω σοφίσαι, γενέσθαι φως κα φωτίσαι, εγγίσαι Θεώ και προσαγαγείν άλλους, αγιασθήναι  και ούτω αγιάσαι, χειραγωγήσαι μετά χειρών, συμβουλεύσαι μετά συνέσεως».   

Οι Τρεις Ιεράρχες, των οποίων τις γλυκιές μορφές βλέπουμε στην καταστολισμένη με τα λουλούδια εικόνα τους που κοσμεί το Σχολείο μας, έχουν πάντα πολλά να πουν σε κάθε άνθρωπο που αναζητά την αλήθεια για την ύπαρξή του, πραγματική του  θέση και στάση μέσα στην κοινωνία και τον κόσμο, για τις σχέσεις του με τους συνανθρώπους του, για τις πραγματικές του δυνατότητες μέσα στο σύμπαν, για την υγεία της ψυχής και του σώματός του, για την πνευματική του καλλιέργεια.

 Όλο τους το έργο είναι διαποτισμένο από έργα και λόγους βαθιάς αγάπης για τον Θεό και τους ανθρώπους κάθε τάξης, θέσης και εποχής τους οποίους δροσίζει πάντα όπως η βραδινή δροσιά ανακουφίζει από τον ημερήσιο καύσωνα.

Αρκεί και οι άνθρωποι να έχουμε μάτια για να τους δούμε, αυτιά για να  τους ακούσουμε και καθαρή και ζεστή καρδιά, όχι παγωμένη και σκληρή, για να τους αισθανθούμε,  καθαρή σκέψη για να τους καταλάβουμε.

 

30 Ιανουαρίου 2021


 

Παρασκευή 8 Ιανουαρίου 2021



21o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ HΡΑΚΛΕΙΟΥ

             Τηλ. 2810360531                                                                                                    8/1/2021

Aγαπητοί γονείς,

 Στις 11 Ιανουαρίου 2021 επανερχόμαστε στο Σχολείο μετά από δύο περίπου μήνες: την αναστολή λειτουργίας, την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση και τις χριστουγεννιάτικες διακοπές. Mε χαρά περιμένουμε να υποδεχτούμε ξανά τους μαθητές μας.

      To Σχολείο έχει φροντίσει  να δεχτεί μαθητές με όρους υγιεινής και ασφάλειας, σύμφωνα με τους κανόνες του ΕΟΔΥ για τα σχολεία και με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας. Με βάση τις ανακοινώσεις της Υπουργού Παιδείας και την εγκύκλιο με τις οδηγίες που λάβαμε επισημαίνουμε και υπενθυμίζουμε ότι θα ισχύουν τα παρακάτω:

·        Οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές, το προσωπικό του σχολείου, καθώς και οι επισκέπτες της  σχολικής  μονάδας υποχρεούνται να φέρουν προστατευτική  μάσκα σε όλους τους χώρους του σχολείου.

·        Θα πρέπει να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός.

·   Θα γίνεται συχνός καθαρισμός των χεριών με χρήση νερού και σαπουνιού ή με αλκοολούχο αντισηπτικό διάλυμα.

·        Θα πραγματοποιείται καθαρισμός αιθουσών, επιφανειών και εξοπλισμού μετά από κάθε χρήση και εξασφάλιση επαρκούς φυσικού αερισμού των αιθουσών.

·       Θα υπάρχουν αλκοολούχα αντισηπτικά διαλύματα στις αίθουσες όλης της σχολικής μονάδας.

·     Οι γονείς έχουν υποχρέωση να μελετήσουν προσεκτικά τις οδηγίες του ΕΟΔΥ για τα Δημοτικά Σχολεία, να τις συζητήσουν με τα παιδιά τους και να εφαρμόσουν κατά γράμμα τα προβλεπόμενα.

·  Οι γονείς θα πρέπει να ελέγχουν την υγεία των παιδιών τους (θερμομέτρηση κ.τ.λ.) και να μην τα στέλνουν στο Σχολείο όταν έχουν συμπτώματα ασθένειας.

Υπάρχει η δυνατότητα απουσίας μαθητή/τριας, με ιατρική γνωμάτευση όταν νοσεί από κορωνοϊό COVID-19 ο ίδιος ο μαθητής ή κάποιος που κατοικεί στο σπίτι του ή αν ο μαθητής ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, όπως έχει οριστεί από τον ΕΟΔΥ. Οι ομάδες μαθητών αυξημένου κινδύνου είναι οι ακόλουθες:

·  Μαθητές που λαμβάνουν χημειοθεραπεία για κακοήθεια ή μετά από ομόλογη μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων, εάν έχουν παρέλθει λιγότερο από έξι (6) μήνες από την ολοκλήρωσή της.

·     Μαθητές μετά από αλλογενή μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων, εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από δώδεκα (12) μήνες.

·   Μαθητές μετά από μεταμόσχευση συμπαγούς οργάνου, εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από εικοσιτέσσερις (24) μήνες.

·        Μαθητές με δρεπανοκυτταρική αναιμία. 

·      Μαθητές με σοβαρή συγγενή ή επίκτητη ανοσοανεπάρκεια (HIV και CD4 20mg/μέρα). 

·        Μαθητές με σοβαρή χρόνια νεφρική νόσο ή νεφρική ανεπάρκεια. 

·   Μαθητές με αιμοδυναμικά σημαντική συγγενή καρδιοπάθεια ή γνωστή μυοκαρδιοπάθεια.

·   Μαθητές με χρόνια, σοβαρή πνευμονοπάθεια, όπως κυστική ίνωση με αναπνευστική ανεπάρκεια ή μαθητές με σοβαρό και μη ελεγχόμενο άσθμα, σύμφωνα με τη γνωμάτευση εξειδικευμένου κέντρου.

·        Μαθητές με σύνθετα μεταβολικά ή νευρολογικά προβλήματα.


·     Τη Δευτέρα, 11/1/2020 οι μαθητές θα προσέλθουν κανονικά στο Σχολείο  ως συνήθως φορώντας προστατευτική μάσκα (υφασμάτινη). Μπαίνοντας στο προαύλιο θα συναντήσουν τους Δασκάλους τους και θα πάνε σε καθορισμένο για το κάθε τμήμα χώρο. Κανένας μαθητής δεν θα εισέρχεται στο Σχολείο χωρίς μάσκα.

·        Τα Ολοήμερα Τμήματα θα λειτουργήσουν κανονικά.

·        Κανένας γονέας δεν θα εισέρχεται στο προαύλιο για κανέναν λόγο.

·      Παρακαλούμε οι γονείς να μην συνωστίζονται στα σημεία εξόδου και να φροντίζουν να διευκολύνουν την αποχώρηση των παιδιών, τηρώντας και οι ίδιοι τα απαραίτητα μέτρα προστασίας.

·    Οι μαθητές θα πρέπει να έχουν μαζί τους την σχολική τους τσάντα δεύτερη μάσκα και δύο σακουλάκια για μάσκα.

·    Το Κυλικείο του Σχολείου θα λειτουργεί κανονικά, σύμφωνα με όλα τα προβλεπόμενα μέτρα.

·  Για οποιοδήποτε θέμα, μπορείτε να επικοινωνείτε με τη διεύθυνση του Σχολείου τηλεφωνικά (2810232577 ή 2810360531 ή μέσω e-mail (mail@21dim-irakl.ira.sch.gr), καθώς η είσοδος των γονέων στο Σχολείο δεν θα επιτρέπεται, εκτός εξαιρετικών περιπτώσεων, για την ασφάλεια όλων μας.  

·    Για κάθε ενδεχόμενο και δεδομένων των μέχρι σήμερα συνθηκών και της κατάστασης του Σχολείου να είστε σε ετοιμότητα και να ενημερώνεστε από τον ιστότοπο (blog).

 

 

Από το Σχολείο

 

 

 

 

 

 


 

Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου 2020


ΘΕΜΑ:

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΝΕΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΚΥΚΛΟΥ ΤΟΥ ΠΕ.Κ.Ε.Σ. ΚΡΗΤΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

 

Το ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κρήτης στο πλαίσιο της διαρκούς επιστημονικής και παιδαγωγικής υποστήριξής του σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές όλων των βαθμίδων τις έκτακτες αυτές συνθήκες της υγειονομικής κρίσης που βιώνουμε, μετά το σχεδιασμό του πρώτου κύκλου επιμορφωτικών σεμιναρίων για την ΕξΑΕ, ο οποίος συνεχίζει να υλοποιείται, διοργανώνει και Νέο επιμορφωτικό κύκλο ενημέρωσης και ενδυνάμωσης για γονείς και εκπαιδευτικούς με τη μορφή διαδικτυακών, απογευματινών, προαιρετικών σεμιναρίων.

Σκοπός των διαδικτυακών αυτών σεμιναρίων, είναι η ενημέρωση, η συμβουλευτική υποστήριξη και ενδυνάμωση των γονέων και εκπαιδευτικών, σε θέματα που σχετίζονται με την αναστολή λειτουργίας των σχολείων, λόγω της πανδημίας, τη χρήση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, την ψυχολογική υποστήριξη των μαθητών/τριών λόγω της απώλειας της δια ζώσης επικοινωνίας, την υγεία και ευεξία τους σε περίοδο καραντίνας, την ανάπτυξη και συμπεριφορά των παιδιών το διάστημα εγκλεισμού, τις σχέσεις στην οικογένεια, την επικοινωνία με το σχολείο κ.ά..

Το περιεχόμενο των επιμορφωτικών συναντήσεων περιλαμβάνει θέματα που αφορούν στις κάτωθι ενότητες:

1η Ενότητα: Ενδυνάμωση και υποστήριξη στα ζητήματα της εξ’ αποστάσεως (π.χ. όρια στη χρήση και έκθεση σε οθόνες, τρόποι ξεκούρασης των μαθητών, Διαδίκτυο κι Εκπαίδευση, Δημιουργικοί τρόποι αξιοποίησης του διαδικτύου, Διαδικτυακή εξάρτηση, Κοινωνικά Δίκτυα - Έξυπνες Συσκευές και Εφηβεία, Εκφοβισμός στο διαδικτυακό περιβάλλον, κ.τ.λ.).

2η ενότητα: Ζητήματα διαχείρισης άγχους και στρες, ψυχικής ανθεκτικότητας, ψυχοκοινωνικής εξέλιξης και ανάπτυξης των παιδιών, διαπροσωπικών σχέσεων (π.χ. Διαχείριση άγχους, διαχείριση της ασθένειας/ απώλειας, κρίση σχέσεων, Βία και επιθετική συμπεριφορά, κατάθλιψη, δεξιότητες ζωής, κοινωνική - συναισθηματική μάθηση κ.τ.λ.).

3η Ενότητα: Ζητήματα που αφορούν τη διατροφή και ευεξία του παιδιού και της οικογένειας τον καιρό της πανδημίας (Διατροφικές ανάγκες & ιδιαιτερότητες, Προβλήματα βάρους - Παχυσαρκία, Υποσιτισμός, Διατροφικές Διαταραχές, Αθλητισμός, η σημασία της φυσικής κατάστασης στην ψυχοσωματική ανάπτυξη, κ.τ.λ.).

4η Ενότητα: Υποστήριξη παιδιών με Ε.Ε.Α στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Τρόποι και ιδέες υποστήριξης τον καιρό της πανδημίας.

Οι συναντήσεις υλοποιούνται σύμφωνα με το πρόγραμμα που βρίσκεται αναρτημένο στην ιστοσελίδα του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κρήτης και είναι προσβάσιμο στον ακόλουθο σύνδεσμο:

https://pekes.pdekritis.gr/parentsexae/

ώστε να δίνεται η δυνατότητα σε όλους/ες να επιλέγουν το θέμα και το χρόνο συμμετοχής τους, ανάλογα με τις ανάγκες που έχουν.

Οι επιμορφωτές/τριες είναι καταρτισμένοι επιστήμονες από το χώρο της ψυχικής υγείας (σχολικοί ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, παιδοψυχίατροι) διαφόρων δομών με τις οποίες συνεργαζόμαστε (Κ.Ε.Σ.Υ., Ε.Δ.Ε.Α.Υ κ.ά.), αλλά και επιστήμονες από τον ακαδημαϊκό χώρο.

Το πρόγραμμα των σεμιναρίων ξεκίνησε την προηγούμενη εβδομάδα με δύο δράσεις και συνεχίζεται ως εξής: 

Τετάρτη 9 & 16 Δεκεμβρίου 2020, 18:00 Εκπαίδευση γονέων στη διαχείριση της πλατφόρμας WEBEX από το Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου κ. Γιώργο Πανσεληνά.

Σάββατο 12 Δεκεμβρίου 2020 στις 17:30 με θέμα «Η αναπτυξιακή περίοδος της εφηβείας: προκλήσεις και ευκαιρίες».

Εισηγήτρια: Αικατερίνη Μπιτζαράκη- Παιδοψυχίατρος, Διευθύντρια Ε.Σ.Υ. -Κοινοτικό Κέντρο Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων Ηρακλείου-Βενιζέλειο Νοσοκομείο

Το ιστοσεμινάριο αναφέρεται στην κρίσιμη περίοδο της εφηβείας, στις προκλήσεις, αλλά και στις ευκαιρίες που προσφέρει, σε γονείς και εκπαιδευτικούς.

Η εκδήλωση θα προβάλλεται μέσω του καναλιού του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κρήτης στο YouTube, στη διεύθυνση https://youtu.be/TX1IvitOpt4 σε ζωντανή μετάδοση (live-streaming) και οι συμμετέχοντες θα έχουν την δυνατότητα υποβολής γραπτών ερωτημάτων στο chat.

Το νέο επιμορφωτικό πρόγραμμα του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κρήτης θα διαρκέσει έως τα τέλη της σχολικής χρονιάς, με τη δυνατότητα επικαιροποίησης της θεματολογίας, ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες και τα δεδομένα και προκύπτουν κάθε φορά. Συνεπώς, το ημερολόγιο δράσεων που είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κρήτης (https://pekes.pdekritis.gr/parentsexae/), θα ενημερώνεται τακτικά.

Υπενθυμίζεται ότι τα σεμινάρια είναι προαιρετικά και αφορούν γονείς και εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, όλης της Κρήτης. Συνεπώς, δεν μπορούν να ληφθούν υπόψη όλες οι τοπικές ιδιαιτερότητες π.χ. τοπικές αργίες.

Παρακαλούνται οι Διευθυντές/ντριες και οι Προϊστάμενοι/ες να προωθήσουν το έγγραφο στους/στις εκπαιδευτικούς καθώς και στους γονείς και κηδεμόνες του σχολείου τους.


Η Οργανωτική Συντονίστρια του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κρήτης

Ειρήνη Βιδάκη






Αγαπητοί Γονείς,

Σας προσκαλούμε στην Διαδικτυακή Ενημέρωση για Γονείς, που οργανώνουν τα όμορα Δημοτικά Σχολεία Ηρακλείου 18ο, 19ο, 20ο/56ο , 37ο, 41ο, 46ο , 47ο, σε συνεργασία  με το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου ΙΤΕ

την Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου και ώρα 18:30μ.μ.

Ομιλήτρια θα είναι η κ. Ψαρουδάκη Αικατερίνη υπεύθυνη επικοινωνίας

Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου

Για να συμμετέχετε στην διαδικτυακή ενημέρωση πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο: https://tinyurl.com/WebinarSafeInternet.  Θα ακολουθήσει συζήτηση.

ΘΕΜΑ: ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Η αφίσα της εκδήλωσης: https://tinyurl.com/posterSafeInternet

Η ενημέρωση των γονιών περιλαμβάνει:

·         Ανάλυση των διαχρονικών και νεοεμφανιζόμενων κινδύνων του διαδικτύου
για τα παιδιά.

·         Αναφορά στους συχνότερα απαντώμενους κινδύνους στην Ελλάδα με βάση τα
αποτελέσματα της πανελλήνιας έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα
14.000 παιδιών ηλικίας από 10-17 ετών (τα συχνότερα λάθη που κάνουν τα
παιδιά).

·         Τι αλλαγές έφερε η πανδημία στην ψηφιακή ζωή των παιδιών

·         Στρατηγικές πρόληψης υπερβολικής χρήσης, διαδικτυακού
εκφοβισμού, έκθεσης σε ακατάλληλο περιεχόμενο, επαφής με αγνώστους,
προστασίας προσωπικών δεδομένων.

·         Τι πρέπει να προσέχουν τα παιδιά στα κοινωνικά δίκτυα και το online
gaming.

·         Εργαλεία γονικού ελέγχου και επεξήγηση τρόπου εγκατάστασής τους.
Περιορισμένη πρόσβαση στο You Tube

·         Προτάσεις για ποιοτική ενασχόληση των παιδιών στο διαδίκτυο

 

Συντονιστές της ενημερωτικής συνάντησης θα είναι ο κ. Νικόλαος Χουρδάκης εκπαιδευτικός Πληροφορικής  στα 20ο/56ο Δημοτικά Σχολεία Ηρακλείου και η κα. Μαρία Κρουσταλλάκη εκπαιδευτικός Πληροφορικής στο 37ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου.

Το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ είναι επίσημος εκπρόσωπος
στην Ελλάδα των Πανευρωπαϊκών Οργανισμών INSAFE / INHOPE που χαράσσουν
την Ευρωπαϊκή στρατηγική για ένα ασφαλές και ποιοτικό διαδίκτυο καθώς
και ο αναγνωρισμένος εκπρόσωπος της Ελλάδας για το Expert Group on Safer
Internet for Children της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
(
https://saferinternet4kids.gr/poioieimaste/)



 

Τρίτη 8 Δεκεμβρίου 2020



21Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

  

ENHMEΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΣΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 


Στο πλαίσιο των ανωτέρω το Κ.Ε.Σ.Υ. Ηρακλείου ήδη έχει δημιουργήσει στη νέα του ιστοσελίδα kesy.ira.sch.gr, ειδικό τμήμα που αφορά την σχετική ενημέρωση κάτω από τον τίτλο «Έκτακτη ενημέρωση για τον Covid-19». Εκεί οι επισκέπτες μας μπορούν να πληροφορηθούν για όλους του τρόπους με τους οποίους μπορούν να επικοινωνήσουν με τους ειδικούς του Κέντρου μας, καθώς επίσης τους δίνεται και η δυνατότητα συμπλήρωσης ηλεκτρονικής φόρμας εκδήλωσης ενδιαφέροντος υποστήριξης για γονείς και παιδιά. 

Η φόρμα βρίσκεται στον σύνδεσμο:

https://docs.google.com/forms/d/1vkg-kTgRiBnMnkwxZoxvBFyYNUg-piOZ9cn5KmSxMzA


 

Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2020



21o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

ΟΜΑΔΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΕΞ’ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ                   

3/12/2020


Αγαπητοί γονείς,

Η πορεία της εξ’ αποστάσεως σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης των μαθητών του Σχολείου μας προχωρεί ικανοποιητικά, δεδομένων των συνθηκών, των ελλείψεων και των δυσκολιών που αντιμετωπίζουμε όλοι. Το σύνολο σχεδόν των μαθητών μας συμμετέχει με κάθε πρόσφορο μέσο και τρόπο στην τηλεκπαίδευση και ανταποκρίνεται, κατά το δυνατόν, στις απαιτήσεις αυτής της ιδιόμορφης διδασκαλίας και επικοινωνίας. Με την μέχρι τώρα αποκτηθείσα εμπειρία διαπιστώνουμε ότι η επικοινωνία και το ενδιαφέρον κρατιέται ζωηρό και οι γονείς καταβάλλουν πολλές προσπάθειες για να στηρίξουν τα παιδιά και τους Εκπαιδευτικούς μας στη δύσκολη αυτή συγκυρία. Για όλα αυτά θέλουμε να επαινέσουμε όλα τα παιδιά και να ευχαριστήσουμε τους γονείς για την εγρήγορσή τους.

Θέλουμε να υπενθυμίσουμε ότι οι γονείς δεν θα πρέπει να παρεμβαίνουν κατά την ώρα των μαθημάτων, εκτός αν ζητηθεί από τον/την Εκπαιδευτικό, ούτε να σχολιάζουν και να εκφράζουν τις προσωπικές τους απόψεις, τόσο κατά τη  διάρκεια του μαθήματος όσο και μετά, στα διάφορα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Με τον τρόπο αυτό μειώνεται η αυτενέργεια των μαθητών και η όλη διαδικασία ουσιαστικά ματαιώνεται. Εννοείται ότι απαγορεύεται κάθε είδους καταγραφή με οποιοδήποτε καταγραφικό μέσο. Η ώρα διδασκαλίας (αν και ολιγόλεπτη σε σχέση με την κανονική) θα πρέπει να θεωρείται ως κανονική διδασκαλία στην αίθουσα του Σχολείου. Η παρουσία των γονέων (εφ’ όσον απαιτείται) θα πρέπει να είναι διακριτική και γόνιμη. Οι Εκπαιδευτικοί μας είναι πάντοτε στη διάθεση των γονέων για οποιαδήποτε επιπρόσθετη πληροφορία ή διευκρίνιση και παροχή συνδρομής και να ακούσουν τις σκέψεις τους, με τον καθορισμένο και ενδεδειγμένο τρόπο επικοινωνίας.

Επίσης έχει γίνει αντιληπτό ότι δίπλα σε κάποιους μαθητές παρακολουθούν πρόσωπα ξένα προς τη σχολική κοινότητα και πράξη (ιδιαίτεροι φροντιστές, συγγενείς) οι οποίοι δίνουν έτοιμες απαντήσεις και οι μαθητές προτρέχουν να τις σημειώσουν στο chat, χωρίς να περιμένουν τη σειρά τους, την οποία καθορίζει ο εκπαιδευτικός  χωρίς να χάνεται πολύτιμος χρόνος.

Ευχόμαστε σε όλους καλή συνέχεια, υπομονή και αισιοδοξία και καλή αντάμωση στο Σχολείο.

Η Ομάδα υποστήριξης