Μεγάλη παρέμβαση για να σωθεί το ιστορικό σχολείο
Μετά
τη μεγάλη παρέμβαση του ελέγχου θεμελίωσης του σχολικού συγκροτήματος της
Ακαδημίας σειρά παίρνει ένα επίσης ιστορικό σχολείο και συγκεκριμένα το 21ο
Δημοτικό Σχολείο της Φορτέτσας, ο πρώτος όροφος του οποίου έχει κριθεί
ακατάλληλος με αποτέλεσμα να εκκενωθεί και οι μαθητές να κάνουν μάθημα
μέσα σε λυόμενες αίθουσες. Μέσα στο επόμενο 15νθήμερο αναμένεται να ανατεθεί
μια μεγάλη μελέτη για την αποκατάσταση του πρώτου ορόφου, που παραμένει εδώ και
τρία χρόνια άδειος.
Όπως
είναι γνωστό, η στατική επάρκεια του συγκεκριμένου σχολείου, το οποίο
κατασκευάστηκε το 1965, είναι ένα από τα πρώτα θέματα που απασχόλησαν τη
σημερινή δημοτική αρχή, καθώς μετά από έλεγχο που πραγματοποιήθηκε διαπιστώθηκε
ότι όλος ο πρώτος όροφος ουσιαστικά δεν έχει σκελετό, είναι φτιαγμένος με
τούβλα, με αποτέλεσμα να κριθεί ακατάλληλος ως σχολικός χώρος. Έτσι, οι μαθητές
μεταφέρθηκαν μέσα σε λυόμενες αίθουσες, όπου και παραμένουν μέχρι σήμερα, καθώς
εδώ και τρία χρόνια δεν έχει γίνει καμία ουσιαστική ενέργεια για την
αποκατάσταση του πρώτου ορόφου του σχολείου. Συγκεκριμένα, ενώ αρχικά έγιναν
κάποιες επιδερμικές παρεμβάσεις αποκατάστασης, όπως αποδείχτηκε στην πορεία
παρά τα επισκευαστικά μερεμέτια εξακολουθεί να υπάρχει πρόβλημα με υδρορροές,
φουσκώματα στους τοίχους κ.ά. Επίσης είναι φανερό ότι η έλλειψη αιθουσών και η
προσωρινή λύση των κοντέινερ παραμένει τεράστιο πρόβλημα το οποίο θα πρέπει
άμεσα να αντιμετωπισθεί. Στο πλαίσιο αυτό ανατίθεται τώρα η σχετική
μελέτη αποκατάστασης του πρώτου ορόφου, που είναι φανερό ότι θα πρέπει να επανακατασκευαστεί
σε άλλη βάση, ώστε να διασφαλίζεται η ασφάλεια των μαθητών, θα πρέπει
επιτέλους να φύγουν από τις έξι λυόμενες αίθουσες. Σύμφωνα με τον
αρμόδιο αντιδήμαρχο Τεχνικών Εργων κ. Γ. Αναστασάκη πρόκειται για πρώτης
γραμμής θέμα το οποίο θα πρέπει άμεσα να δρομολογηθεί ακριβώς επειδή
αφορά τη σχολική κοινότητα. Ο αντιδήμαρχος υπεραμύνεται των χειρισμών της
δημοτικής αρχής και μάλιστα ειδικά για τα σχολικά κτίρια στα οποία σήμερα
προχωρούν έργα που αποτελούν μακροχρόνιες απαιτήσεις των σχολικών
κοινοτήτων. Εκτός από το έργο της Ακαδημίας και της αποκατάστασης του σχολικού
συγκροτήματος “Τάλως” που βρίσκεται σε εξέλιξη, τονίζει ότι ο Δήμος
προχωρά στη χαρτογράφηση όλων των κτιριακών προβλημάτων των σχολείων.
Συγκεκριμένα, όπως σημειώνει ο αντιδήμαρχος, στο πλαίσιο σχετικής μελέτης που
υπογράφηκε πρόκειται να ελεγχθούν περισσότερα από 100 σχολικά συγκροτήματα, για
τα οποία ο Δήμος θα αποκτήσει μια πλήρη εικόνα των αναγκών τους, ώστε να είναι
σε θέση στη συνέχεια να αναθέσει το έργο της αποκατάστασής τους. Το έργο αυτό
ανατέθηκε σε μηχανικό του Ηρακλείου, που επιλέχθηκε μετά από ηλεκτρονικό
διαγωνισμό.
Στο πλαίσιο αυτό
θα καταγραφούν μακροσκοπικά όλα τα προβλήματα τα οποία
μπορούν να χαρακτηριστούν ως επιλήψιμα, με σκοπό να γίνουν περεταίρω έλεγχοι
στατικής επάρκειας των σχολείων. Κοντά υποστυλώματα, εμφανείς
ρωγμές, σκουριασμένα σίδερα είναι στοιχεία που θα αξιολογηθούν, θα βάλουν
τις προτεραιότητες του Δήμου για τα επόμενα βήματα που θα πρέπει να γίνουν για
την ενίσχυση των σχολικών συγκροτημάτων. Όπως είναι γνωστό, η μεγάλη
πλειονότητα των σχολικών συγκροτημάτων της πόλης έχουν μείνει ασυντήρητα πολλά
χρόνια, με εξαίρεση κάποιες παρεμβάσεις περιορισμένης κλίμακας που
επιδιόρθωσαν βασικά προβλήματα.